Totalt antall sidevisninger

lørdag 2. juni 2012

2012-05-30 MC nr.2

Fikk ikke vært med på MC nr.1 grunnet tjenestereise til Stockholm. MC 2 fikk jeg vært med på, men så får jeg ikke vært med på MC 3 grunnet tjestereise til Tyrkia. MC 4 og 5 får jeg heller ikke vært med på grunnet tjenestereise til Rotterdam. MC nr 6, 7 og 8 ser det foreløpig ut som jeg har mulighet til å dra på. Så jeg kan vel få til 4 av 8, og det er 4 av de 8 som gjelder i cupen også.

Vi ble 6 stk på MC 2. Og vi trakk som følger:

Peg 1 – Niklas – En fin plass til margins og TAP generelt. Ufiskbar på match grunnet vannliljebelte rett forran fra 15 meter ute, og videre utover.

Peg 2 – Geir – Også en fin plass til margins og TAP. For match, så er denne plassen helt i kanten på vannliljebeltet på peg 1. Kan fiskes match, men avhengig av å kaste bra.

Peg 3 – Finn Erik – Fikk plassen som Andreas vant fra på MC1. Veldig fin peggen som ligger inne i vika. Får fisket match her, men det blir i så fall på samme plassen som peg 2.

Peg 4 – Dag Even – En peg som det ikke er så mye fint i margins, men åpent vann forran seg, så gode muligheter for matchfiske

Peg 5 – Andreas – En fin plass i margins, ellers åpent for matchfiske.

Peg 6 –Tommy – En fin plass til margins, samt match i åpent vann, og også match ut mot en liten myr-øy og vannliljebelte.

Jeg hadde klargjort 2 hele loff i mixmasteren til fòr. Av agn hadde jeg med 2 poser a 2 dl casters, maggot, mark, mais og hamp.

Loddet dypet på 11 TAP, og var flatt og fint. 9 TAP mot odden på et vegetasjonbelte. Valgte å kun fiske disse 2 steder da man har relativt dårlig tid på opprigging på MC-serien.

La ut 4 baller med loff på TAP 11. Koppet i en full kopp med 50/50 caster og hamp. Og koppet i en halv kopp til med mark etter det.

På 9 TAP koppet jeg i en full kopp med 50/50 hamp og caster, og en kvart kopp til med mark, samt 8-10 maiskorn.

Startet å fiske TAP 11. 10 minutter, og ingenting. Brasmene rullet på utsiden av vannliljebeltet, så jeg fikk bare håpe dem trakk innover etter hvert. Geir fòret rett til høyre og litt på utsiden av vannliljene, så var redd brasmene ville bli der da. Første kastet han tok ut der, så beit brasma 5 sekunder etter duppet landet. Brasma var snill og svømte vekk fra vannliljene, så han fikk den inn forran bena. Men Geir hadde glemt å sette opp håven, så han måtte prøve å håndlande den. Det gikk ikke, så han mistet den brasma.

Dag Even fisket match han også, ca 10 meter fra fòrplassen til Geir. Han fikk sin første brasme etter kanskje 15 minutt fiske. Han hadde glemt av sprettert, så kunne ikke fiske lengre en at han klarte å håndkaste. Tror han fikk lånt seg en sprettert etter hvert.

Jeg gikk inn å testet TAP 9 mot vegetasjonen. Duppen gikk under, kroket, men satte meg fast i noe snag. Måtte dra av fortommen. Hadde jeg fòret i en kvisthaug tro? Ut igjen, og nytt napp. Fikk opp denne. En karuss på ca 100 gram.

Geir hadde fått opp håven, og kroket en ny brasme. Den kjørte seg fast i vannliljene, så han mistet den også. Han hadde i tillegg ei buske rett bak seg, så var vanskelig for han å kaste. En del av kastene gikk rett opp i vannliljebeltet.

Jeg fikk noen karuss og suter til på TAP 9, men så ble det dødt. La i en liten kopp med mere caster og hamp, og gikk ut å prøvde TAP 11. Ingenting der. Testet UITW der ute, og loosefeedet lite og ofte en stund, men kjente ingenting.

Prøvde da UITW tacklet på TAP 9, og der var det fisk. Fikk en par karper :) + noe karuss og suter til, men ble dødt igjen. Fortsatte hele tiden å loosefeede over med maggot. Satte UITW tacklet fra 40 til 60 cm dypt, og fikk en par til.

Dag Even hadde nå fått en 4-5 brasmer, og så ut til å dra av gårde med seieren. Geir hadde fått ei brasme nå, og dro på ei til. Den han dro på, fikk han i håven, og den viste seg å være 2350 gram. Dag Even klaget på at de brasmene han fikk var relativt små. 800-1200 gram.

Brodern hadde også fått ei brasme på matchen. Samt noen få småsuter og karuss.

Jeg prøvde bunntacklet på TAP 9 igjen, og fikk noen få til der. Brukte kun en 0,2 grams Koi-dupp fra Colmic på den plassen. La tacklet strakt ut på neste utlegg, og duppen stilte seg ikke slik den skulle, så prøvde å kroke. Og jammen tror du ikke ei brasme hadde plukket opp agnet rett under vannflata. Drillet den rolig og forsiktig og fikk den inn.

Tippet at jeg nå lå som nr.3. Bak Dag Even i front, med Geir hakk i hjel. Jeg og broder lå vel noenlunde jevnt. Men det var inntil han kroket 2 brasmer til på matchfiske etter småfisk.

Tiden ebbet ut, og jeg endte med 31 fisker. 1 brasme, 3 karper, resten suter og karuss. Dette ga meg en vekt på 3665 gram


Geir hadde 3 brasmer, hvorav den ene jo var meget stor. Så han veide inn 4905 gram.

Finn Erik hadde fått en liten karuss, og kroket ei brasme 30 sek før slutt. Men han måtte ta brasma veldig hard for å ikke gå ut på tiden. Så da skjedde det som ofte skjer i slike situasjoner. Fortommen røk. Han veide da inn 70 gram

Dag Even endte på 8-10 brasmer, og de veide 8650 gram

Andreas fikk dessverre ikke noe fisk i dag. 0 gram.

Og brodern hadde sine 3 brasmer, samt et ukjent antall suter og karuss. Vekt 4515 gram.
4 plass ble det på meg da. Ikke mye jeg kunne gjøre med disse som dro brasmer. Men jeg syns jeg hadde en artig dag ved Myras bredder uansett. J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment