Totalt antall sidevisninger

torsdag 16. januar 2014

2014-01-11 Treningstur på isen

Jeg, Tonje og Jan Morten brå-bestemte oss kl 22 i går kveld om at vi skulle ta en tur å fiske i dag. Rune og Andreas fra Hadeland ville også være med på turen. Vi avtalte å møtes ved vannet kl 10.30 tiden, og fiske fra 11 til 14.

Vi ble enige om å starte i ene enden av vannet, så vi gikk samlet ut der. Alle 5 spredde seg relativt fra start. Jeg startet først å prøve, selv om det så litt grunt ut der vi gikk ut. Var faktisk et par meter dypt der, men ikke noe fisk, så dro videre utover på sjøen.  Gjorde 3-4 hull med 50 meter mellomrom der det så grunt ut, men kjente ikke noe. Kom videre utover på sjøen, og da var jeg plutselig ute på 7-10 meter. Heller ikke noe å kjenne her. Rune og Andreas satt relativt rolig, så dem hadde nok truffet noe. Jan Morten og Tonje borret også relativt tett, så dem måtte også ha funnet noen fisker.

Jeg borret med 50 meters mellomrom videre utover i sjøen, og fikk min første fisk når jeg satt en 30 meter fra Tonje. Men ble med den ene i hullet. Borret meg rundt noe gress der, og første 4-5 hull senere fikk jeg noen til. Fikk vel 6 stk i et hull, men bare 1 i hullet ved siden av, og ikke noe i neste hull. Startet å borre med 30 meters mellom rom videre utover i sjøen.

Kom etter hvert til ei vik, og der sto det en litt større samling med fisk. Tonje kom ned til meg ikke lenge etterpå. Første hullet hun tok 10 meter forbi meg igjen tror jeg hun fikk en 25-30 fisker i. Vi borret vel begge en 7-8 hull i området der, og var fisk i så si alle hull. Var en 2,5-4 meter dyp i området.

Begynte å ebbe litt ut, så jeg valgte å bare borre meg med 10 meters mellomrom videre utover i sjøen. Men gikk ikke fort utover, for fikk fisk i stort sett alle hullene. Tonje valgte å bli igjen på rosa å fiske ut det som sto rundt i området der.

De 3 timene rant etter hvert fort unna. Typisk det når man først treffer litt fisk. Tror jeg hadde 7-8 fisker første 1,5 timene, og endte på 106 fisker etter 3 timer. Tonje hadde 104, så snittet ville bli avgjørende mellom oss. Var i alle fall 4 årsklasser å få i dag, for hadde 20, 40, 60 og 80 grammere om hverandre hele dagen.

Tok en kjapp innveiing når vi kom til bilene igjen, og slik ble dagens resultat:

Niklas – 4270 gram

Tonje – 4210 gram

Jan Morten – 2520 gram

Andreas – 2250 gram                                                                                            

Rune – 1800 gram

Mitt snitt ble da 40,28 gram. Tonje sitt snitt var 40,48. Rimelig jevnt snitt altså.

Var en artig sjø med stort potensiale vil jeg påstå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment