Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. mars 2017

2017-02-25 FM Telemark - Gorningen

I dag var det 3 relativt artige konkurranser i kalenderen. Skrukkelisjøen, Lauvnesvannet og Gorningen. Alle er også potensielle NC-vann. Måtte veie litt for og imot. Lauvnes er langt å kjøre, men jeg er jo ikke redd for litt kjøring. Men når jeg fikk høre at det var en 3-timers konkurranse så slo jeg fra meg den. Skrukkeli har jeg fisket relativt mye siste årene, så var ikke noe must for meg å dra dit. Gorningen har jeg kun vært 2 ganger, så da falt jeg for den.


Ble jeg, Tonje og Christer på tur. Tok ferja som vi bruker å gjøre når vi skal til Hesmyrland. Digg med start kl 11 også, nå når det er lengre lyst på ettermiddagen. 10-14 er det rette i desember, januar og halve februar, men fra midten/slutten av februar og ut sesongen er 11-15 en bedre løsning, syns jeg.

Ble ca 35 til start. Ut på isen bar det, og må si jeg ble litt overrasket når jeg så en del løp utover på  isen. For så retningen dem løpte, og dit er det max 500 meter.  Er vel tydelig noe hotspots der dem må booke seg en plass da. Jeg ruslet etter i samme retning, og satte meg på utsiden der det var ledig plass.

Startet å fiske, og var noe fisk der, men dem virket litt vanskelige. Var litt gira, så sleit litt med fiskeskjelven. Fikk opp 4 av dem første 20 nappene. Måtte bytte til noe annet utstyr for å se om jeg kroket bedre da. Dem var fortsatt vanskelige, men fikk noen flere av nappene i alle fall. Jobbet meg utover på en kjent plass der, men var lite fisk å finne syns jeg.

Traff på Christer, og han hadde vel mindre en meg også. Men han hadde vært bortom Hesmyr som visstnok hadde over 100 allerede første timen. Disse lokalfiskerne kan være leie å ha med å gjøre. Hehe. Jeg planla flere ganger å bytte plass på sjøen, men akkurat i det jeg skulle gå så fikk jeg et hull med 3-4. Da blir det jo fort stjerna og litt til. Men etter 2t 30 min kom jeg meg av gårde. Hadde vel 46 fisk eller noe da.

Den nye plassen jeg kom til var altfor dyp. Var ikke før jeg kom helt inn til land at det var vettugt dyp. Men ikke noe fisk. Borret meg bortover langs landet, men ingenting. Men etter 10-15 hull langs land der så traff jeg endelig noe fisk. Var såpass bra at jeg byttet tilbake til det jeg startet dagen med. G beit bra på det også. Tittet opp, og der kom Christer borrende. Han hadde borret hele landet frem til der jeg satt, uten å få noe særlig. Han lagde et hull 30 meter forran meg, og han og satt seg da rett i fisk. Ikke så bra bett som her jeg nå satt, men brukbart.

Han hadde 100 når han kom til meg, og jeg var oppe i 72 fisker nå. Så hadde 26 fisker i dette hullet før Christer kom. Ble jo selvsagt dødt etter hvert, og borret da 5 meter i retning Christer, og han kom også mot meg. Fikk litt til der også. Så flyttet vi oss ennå et hakk, og da satt vi 5 meter fra hverandre. Prøvde den veien jeg kom fra, men kjente ikke noe. Byttet da utstyr igjen, og da fikk jeg noen til. Så var tiden over. Tiden flyr når man pumper fisk.

Endte på 117 fisker. Så fikk 61 siste 45 min. En del bedre en dem 46 jeg hadde første 150 min. Christer gikk fra 100 til 123, så tydelig at jeg satt i episenteret av denne lille plassen. Snittet er vel antagelig ganske likt, så da slår vel Christer meg med ca 300 gram.

Gikk inn igjen og traff snart på Gilbu. Han var en ev dem som løpte i starten for å finne seg en plass. Han hadde fått over 100 fisk i hull nr.3 sa han, så da forstår jeg jo hvorfor han løper. Men han sa også at Hesmyr og Luci hadde mere en han igjen også.

Viste seg at Hesmyr vant. Med pene 11.740. Luci nr.2 med 9,7 og Gilbu da nr.3 med 8880 gram.

Christer ble nr. 6 med sine 5480, og han slo meg da som forventet med ca 3 hg. Jeg ble nr.8 med 5120 gram.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment