Totalt antall sidevisninger

søndag 26. november 2017

2017-11-18 Sesongpremie på isen - Totenåsen

Da var det tid for isfiske. Pause mellom sesongene er det mange år siden jeg hadde, og slik ønsker jeg det. Trenger ikke og ønsker ikke et opphold mellom sesongene.

Visste jeg måtte litt nordover for Askim for å finne is. Totenåsen er et greit reisemål. Endel vann som ligger 500 + moh. Linket opp med kjentmann i åsen, nemlig Odd Henning. Så da var vi 4 stk på tur idag. Jeg, Odd H, Tonje og Fjellis.

Odd H guided oss til Lavtjern.




Ikke store pytten, men var da litt fisk der. Skrapet sammen 22 fisker på 1,5 time eller noe. Odd H hadde mest med 33 fisker. Tonje hade forsåvidt like mange som han, men litt lavere vekt. 

Sesongens førte på isen:


Dro videre til neste pytt. Som het Vesle Øyungen.


Her var det særs dårlig bett. Tonje hadde 2 fisk, Fjellis 1 fisk, jeg ett napp og Odd H kjente ingenting.

Til bilen og nytt vann igjen. Dro til Garsjø nå, og den har jeg jo vært på før.
Var litt bedre her, men ikke noe drag her heller virket det som. Odd H og Fjellis ga seg før meg og Tonje. Odd H hadde flest da dem ga seg. Jeg og Tonje fortsatte til det neste startet å mørkne. Jeg endte på 40 fisk og tror Tonje endte på 59 fisk. 

Jaja, da er man iallefall igang.



Dro innom Helsettjernet i mørket for å sjekke isen. Så man vet hveor man skal fiske dagen etter. var 9 cm is, så da skal det gå fint der i morgen. Dro da til Sillongen hotell for å tilbringe natta og så er det nye tak i morgen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment