Totalt antall sidevisninger

tirsdag 25. september 2012

2012-09-25 Oppsummering VM - del 5


-Torsdag

Regnet i 18 timer i strekk fra onsdag ettermiddag til langt utpå torsdagen. Og temperaturen hadde også sunket fra rundt 28 grader til 9 grader. Brrrr. C-seksjonen bød på et fiske med 30 gram flat.

Observerte kun 8 av 37 lag som trente i dag.

Hadde ingen lag rundt oss på hverken høyre eller venstre side idag. Nærmeste lag var Danmark, 2-3 boxer nedstrøms oss.

Polakkene hadde hørt at vannstanden ville stige med over 2 meter i løpet av fisketiden. Da forstår jeg jo at dem avsto fra å fiske. Men dem var blitt feilinformert.

Var en del klaging internt i laget på at det var kaldt, vått, ufiskbart, hadde ikke tackler til dette fisket etc etc. Men jeg mener jo at det været vi hadde i dag var jo bare vanlig Norsk sommervær. 9 grader og pissregn. Jeg ba dem fiske, men om det var stor fare for å bli syk, pga for dårlige klær, så kunne man slippe unna. Noen i laget fisket 3 gode timer, mens andre prøvde 30 min, stakk og kjøpte litt dupper, og fisket 30 min til etter det. Så noen fikk i alle fall kjørt ei bra økt i kulda og regnværet.

Thomas var borti ei stor ei, Håvard var borti 2 store, og fikk opp en catfish, Rune fikk opp en catfish, og Finn Erik fikk brasme, 2 stk catfish og var borti et par fisker til.

Laget fikk da 1 stor brasme og 4 catfish totalt. Noe jeg tror var meget bra denne dagen. Jeg følte meg rimelig sikkert på at 30 gram flatdupp etter storfisk passet Norge mye bedre en trått, teknisk take-a-part fiske etter laue på bunn.

Simon Jensen fra Danmark hadde fått 2 brasmer. Beste Engelskmann, som satt i box 1 denne dagen, hadde 1 kg. Tror det var Raison.

Praten blant alle nasjoner og i media gikk på at alt man hadde funnet ut av fisking i Morava mandag, tirsdag og onsdag kunne nå bare glemmes. Jeg var ikke så sikker. Tar jo normalt ikke sååå lang tid for ei elv å komme ned på vanlig nivå. (Skulle vise seg at søndagen under VM ble det nesten helt likt fiske som man hadde man-ons med tanke på laue både inne og på bunn). Foruten på kastestenger, for der var det fortsatt for hard strøm til å få til noe ordentlig fiske.)

Catcherbilder fra dagen:
Rune med en liten catfish

Håvard med en liten catfish
Finn Erik med 2 catfish og ei brasme på 2460 gram. Totalt 3080 gram.
 På torsdag kveld tok jeg også en privat prat med hver enkelt i laget. Spurte dem hva dem følte om laget og sitt eget fiske så langt i treningsuka. Samt at jeg sa hva jeg følte om laget og hvordan hver enkelt hadde fisket gjennom uka. På dette tidspunktet var det allerede klart at 4 av dem skulle fiske på lørdagen. Hvilken av de 2 siste jeg ble nødt til å sette ut ville jeg ikke avgjøre før fredagens treningsøkt var over. Grunnen til at jeg tok denne praten allerede på torsdag kveld var at kapteinsmøtet der jeg må sette mine 5 fiskere for lørdag, er allerde kl 15.00 på fredag. Kun 1 time etter fredags treningsøkt er over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment