Totalt antall sidevisninger

onsdag 12. juni 2013

2013-06-09 Treningstur i Glomma Svartfossen

Jeg ville fisker baggestang, og Tonje ville bunnmeite. På REMA-strekka i Rakkestadelva var det gyting. Valget for arena ble da Svartfossen på Kongsvinger. Masse brasme, vederbuk og stam inne i vika når flommen er på vei ned igjen. Vannstanden i dag var på 131,35 cm. Det var akkurat lavt nok til at vi klarte å sitte inne i vika og ikke ute på odden. Vi satte seatboxene ute i vannet ved støvelhøyde.

Jeg hadde med meg Black Trout XXT med 70 cm svart hydro, og som backup hadde jeg også med meg Browning Pro Competition 110 med 130cm rød hydro i stanga.

Tonje satte opp kort TAP og feeder.

Merket kjapt at baggerstang ikke var det optimale i dag. Var for mye bakevje/strøm i vika. Agnet ville drifte for fort til at brasma skulle få tid på seg til å ta skikkelig. Men men, skulle vel klare å få litt alikevel.

På 3je kastet røyk Black Trout XXT’en. På så si identisk plass som sist. Vet ikke hva som feiler stanga, men noe er det. Jeg får skrive en epost til Dario på Colmic å høre hva han har å si.

Fisket med Browningstanga ut dagen.

Kroket en fisk som tok rennafart utover i elva. Var nok 5-6 meter med rød hydro ute. Og for dem som kjenner rød hydro så forstår dem hvilke krefter som var i omløp. Kan jo omtrent holde igjen et godstog med den. Tipper på en 2+ stam, men kunne jo selvsagt også vært ei relativt stor gjedde.

Tonje fikk ingenting på kort TAP, men hun fikk 15 stk brasmer og buk på feedern. Hu kunne ennå fått noen til, men fisket litt tynn fortom. Hadde nok vært greit å fisket 0,18mm eller kanskje også 0,20mm. Største brasma hennes var på 1970 gram, og det er ny PB for henne.
15.440 gram


17.120 gram fordelt på 14 brasmer, 2 stam, 1 vederbuk og 5 småfisk.

Fikk testet Browningen nok til at jeg vet at den støtter meg om det tidvis blir grisfiske i Lappland. Jeg og Runar drar oppover på fredag morgen. Og vi er forberedt til fingerspissene.

Er vel ikke internett oppå der tipper jeg, så da kommer det i så fall blogging i etterkant av turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment