Totalt antall sidevisninger

fredag 22. januar 2016

2016-01-02 Kule på Rokosjøen

Hadde først et forslag på å fiske Dølisjøen, men var ikke alle som var like fornøyd med det. Han som foreslo Døli hadde også merket seg det, så hva forslo å kanskje prøve Rokosjøen i stedet. Lagde da en avstemning på facebook mellom dem 2 sjøene, og Rokosjøen viste seg å være den sjøen folk ønsket, så da ble det slik.

Jeg som kulearrangør var på plass en time før stevnet, og da var det allerede mange folk på plass. Sikkert et 20-talls. Gledelig. La bare frem isboksen med startkort og blyanter. Folk var så vant med systemet nå og påmeldingen løser seg av seg selv. Alle har med jevne penger etc. Nydelig.

Viste seg at vi ble 28 stk i dag.
 

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke dagen til å finne meg noen nye plasser, men klok av gammel skade så tenkte jeg på vei utover på isen at hvorfor ikke safe først, og er det for dårlig så kan jeg gamble senere. Så da startet jeg på en plass som jeg vet leverer litt fisk.

Hadde bare en 20talls fisk når jeg var her sist, så skal vel være mulig å toppe forrige turen i alle fall. Var 7 stk som startet på den plassen jeg valgte å starte. Og det må man jo regne med når man setter seg på en relativt sikker plass. Så at Odd H duret på videre utover på sjøen. Skulle vel kanskje dit Ottosen vant sist jeg var med på denne sjøen. Han blir jo livsfarlig om han sitter alene og i tillegg finner fisk. Vi får se. Var nedover der jeg tenkte meg om det ikke er så bra der jeg starter.

Jeg fikk fisk relativt kjapt etter jeg startet å fiske. Tonje og Benterud som satt i umiddelbar nærhet sleit litt mere med å få fisk. Etter 30-40 minutter valgte Benterud å stikke til et annet sted på sjøen. Han sa senere til meg at han ikke gadd å sitte å se at jeg fikk fisk, mens han ikke fikk. J

Borret emg etter hvert innover i den vika jeg satt utenfor, og da ble det faktisk ennå litt mere fisk. Var jo redd det var veldig lite vann innover der, men ble faktisk 10-20 cm dypere av alle ting. Tonje, Marius og Volker startet også å fiske seg innover i vika da, og også dem fikk fisk.

Var rimelig kaldt i dag, samt at det snødde og blåste. Etter hull jeg hadde fått 4-5 fisker i måtte jeg opp å slå OL-floka. Plukket litt her og der. Mest på tafs, men kunne få noe på myska også.

Når det gjensto litt over 30 minutter så kom Benterud i retur igjen. Han hadde sittet ennå mere vindutsatt en meg, og han kom i retur kun fordi han rett og slett ikke orket å sitte ute i vinden å fiske lengre. Jeg syns jeg hadde fått greit med fisk og var oppe i litt over 80 fisker, men han kunne rapportere om ca 100 fisker. Oida, burde jeg ha forflyttet meg å letet etter mere fisker? Jeg syns jo her jeg satt var bra fiske til å være Rokosjøen. Jim hadde også kommet forbi meg etter 2,5-3 timer og han rapportere om under halvparten i antall en det jeg hadde når han passerte. Han hadde fisket med Remi, og Remi hadde noen flere en Jim, men ikke mye. Men han hadde fått litt fisker på ei rose, så han hadde stikki tilbake til den rosa i stedet for å bli med Jim videre for å leite opp ny fisk.

Jeg ble der jeg hadde vært hele dagen. Startet å fiske litt gammelhull, og var fisk å få i dem også. Klarte å karre meg opp i 105 fisker. Benterud fikk selvsagt litt etter han kom til meg han og, så han endte p å113 fisker, så da kom han til å slå meg tenkte jeg. Tonje endte på 89 fisker. Benterud hadde dårlig snitt sa han. Tok en titt oppi sekken hans, og ja, han hadde faktisk dårlig snitt. Kanskje jeg kunne så han alikevel, selv om han hadde 8 fisker mere en meg.

Kom inn igjen og så at det var mange slunkne poser. Mange poser fra 1,5 til 2,0 kilo. Tonje veide inn før meg, og hu hadde fått en 3hg abbor. Kunne det være fisken som gjorde at hu sneik seg forran meg, for hu var jo ikke veldig mange fiskene bak meg i antall. Hu veide inn 2690 gram, og la seg foreløpig i ledelsen. Veide inn min pose, og jeg la meg hele 20 gram forran Tonje. Hehe. Det var nære på altså. 16 fisk forran, men den store nullet nesten ut hele forspranget mitt.

Hetlt til slutt kom Remi, og så jo med en gang at han hadde dagens klart største pose. 143 fisker hadde han fått. Så da må han jo ha tatt 120 fisker bare den perioden fra Jim passerte meg til det var slutt. Har jo bagget han da. Posen hans veide 3670. Suveren vinner.

Jeg skulle premiere topp 5 pluss beste dame. Ettersom Tonje var inne i topp 5, så kunne jeg premiere topp 6 totalt. Remi vant, jeg ble nr.2, Tonje nr.3, Lars Roar nr 4 og Odd Arne Svendsrud nr.5. Så gjorde jeg en liten feil fordi damelappene lå for seg selv. Jeg premierte Vaiggo som 6te og siste mann med 2320 gram, men skulle egentlig ha premiert Kjersti som nr.6 totalt for hun hadde 2510 gram. Premien byttet eier dagen etter.

Glad jeg ikke gamblet og dro nedover der Odd H dro, for han hadde endt opp helt oppe ved starten. Ca 3 km fra der han startet.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment