Totalt antall sidevisninger

tirsdag 26. januar 2016

2016-01-09 Kule på Bunessjøen

Var spådd 18 minus, og litt vind, så følt temperatur på ca minus 26 på Prestgårdstjernet idag. Med Tullreien i fjor friskt i minnet så fant vi ut at det var bedre å finne et vann her nede. Ikke akkurat vondt å kunne kjøre bare 30 minutter til et isfiskevann heller. Så da ble vi 13 stk som dro på kule på Bunessjøen idag.

Var 8 minus og litt sur trekk iblandet snø her også, men antagelig langt mere behagelig en på Prestegårdstjernet.

Jeg tenkte å prøve en ny plass på sjøen, men Tonje ville at jeg fulgte hu til den plassen jeg og hu bruker å fiske, fordi det var litt småtynn is. Ca 8 cm vel. Da ble det til at jeg satte meg ned på den vante plassen jeg også.

Startet å fiske, og var som vanlig litt fisk i dette området. Blandet størrelse på fisken. Ble bedre snitt jo grunnere jeg gikk syns jeg. Fisket med tafsen. Virket som den var ivrig på agn. Tonje fikk et hull der det støte litt i tafspilken, så da slapp hu ned pimpelen i stedet. Da brant hu bare hullet, så virket ikke som det var oppskriften i dag.

Så at Christer satt ganske rolig der han startet. En plass jeg selv vet også leverer 9 av 10 ganger. Men etter 1 t og 30 min stakk han derifra. Jeg fikk fortsatt greit med fisk. Ikke bagging, men nok til å holde meg interessert. Remi kom forbi, og jeg hadde flere en han i antall, men hadde hadde fått noen litt finere fisker.

Dro til et område 30 meter fra der Remi fikk dem fine fiskene. Visste ta dette området også normalt gir fisker, og det gjorde det i dag også. Men ble etter hvert dødt her også. Dro da videre til en annen plass bare 100 meter unna. Der var det ikke noe særlig med fisk i dag.

Stakk da 300 meter til ennå en plass. Men der var det også dårlig. Stakk da tilbake dit jeg hadde startet og prøvde noen gamle hull. Var litt fisk å få her siste 10 minuttene, så var vi ferdig for dagen. Tiden gr fort når man har det moro.

Endte på 125 fisker. Så på nivået i dunken at det var et sted mellom 6 og 7 kilo. Aner ikke hvor langt det vil holde i dag, men det finner jeg jo snart ut.

Kom inn til start igjen, og så fort at jeg best ville bli nr.2, for Christer hadde fyllt dunken. Han hadde funnet 3 områder der det beit på pimpel, og da går det jo litt fortere en å tafse. Slipper å agne. Christer vant da suverent med 13.620 gram. Jeg ble faktisk nr.2 på mine 6830 gram, men var jo da veldig langt bak Christer. Ta det på kappe for manflu og medfølgende frysing under fiskinga.

Jan Morten havnet på 3.plass. Han satt i masse fisk på slutten, så hadde nok ikke trengt mange minuttene på å gått forbi meg. Snakket på 3 kilo siste 20-30 minuttene.

Mine 6830 delt på 125 fisker gir et snitt på 54,64 gram.

Fin dag på isen der man slapp å kjøre så langt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment