Totalt antall sidevisninger

tirsdag 6. desember 2016

2016-12-03 Isfiskekonkurranse på Landsjøen

Da var den offisielle sesongåpningen her, og som vanlig drar sirkuset igang i Trysil. Landsjøen idag, og Ørsjøen i morgen.

Jeg og Tonje dro fra Askim kl 05.00, og var på plass på Landsjøen kl 08.15, 1 t og 15 min før utgang. Var kun arrangørene samt selgerene som var på plass.

2-3 cm snø på isen. Kanskje litt lite for at det skal være bra bett på Landsjøen. Snødde bittelitt idet vi gikk ut, men ble kun lettskyet utover dagen, så kanskje litt for bra vær for Landsjøfisket også.

Jeg startet der jeg bruker å starte. som vanlig endel folk, men bruker å være endel fisk også, så det får stå til. Og som vanlig så starter jeg med bom, bom, bom og mere bom. Hehe. Men idag var det maaange andre som hadde samme starten. Særs lite fisk å se. Fikk etterhvert 1 abbor. Så at Odd H plukket noen abborer litt lengre ute. Litt små fisker til å være på Landsjøen, men idag vil jeg ta til takke med hva jeg en kan få.

Fikk vel 6 fisker på innsiden av Odd H, men så klarte jeg ikke få noe mere. Rotet rund omkring, men klarte ikke finne noe mere fisk. Hadde en plass til på sjøen jeg hadde lyst til å prøve. Hadde startet 3 stk på den plassen og alle dem hadde gått derifra. Men nå var det jo da ferdigborrede hull der, og ingen som har vært der siste timen, så kanskje det kunne ha trekt noe abbor inn under hullene der?

Stakk over, men virket like dårlig der. Borret litt også for å finne en grunne som skal være der, men fant den ikke. Fikk en liten abbor. Fjellis kom, og satte seg i noen gamle hull lenger bort. Så etterhvert at han fikk noen fisker. Jeg fikk en liten abbor til når jeg var på vei bort til han. Fjellis hadde rukket å fiske alle dem gamle hullene der borte og faktisk gått fra 2 fisk til 17 fisker på kun 20 minutter eller noe.

Nå kom også Christer og Tonje, og rett etter kom også Odd H. Vi ble borrende videre bortover strekka der. Tonje snudde og Christer ble sittende. Odd H traff når han kom et stykke lengre bort. Et nytt hull med 10 relativt små fisker på han. Jeg og Fjellis kjente ikke noe, og heller ikke dem andre som satt rundt Odd H.

Jeg fisket meg nesten helt bort til der jeg startet dagen, og klarte ikke å få en eneste abbor til, så endte på 10 abborer. Odd H traff ennå et hull han lurte opp ca 10 fisker til. Så han havnet på nesten 60 fisker. Veldig sterkt på en så vanskelig da.

Tonje som hadde snudd hadde klart å lure 9 fisker til, så hun endte på 11 fisker. Christer hadde også fått noen fisker til der han ble sittende.

Veide inn mine 10 fisker og dem veide stusselige 688 gram.

Thomas hadde truffet på et annet sted på sjøen, og vant med sine 4146 gram. Suveren seier igrunn. Odd H ble nr.2 med sine 3344 gram. Tonje vant dameklassen med 1163 gram. Christer ble nr.4 med 1820 gram. Fjellis ble nr.5 med 1816 gram. Alle disse utenom Thomas hadde jeg jo delvis fisket parløp med idag, så dårlig av meg å ikke også være der oppe. Litt stang ut idag. Ikke uvant av meg når det gjelder Trysil da.

Siste premierte i HS var Jim på 10.plass med 961 gram. Og når jeg fikk tak i resultatlista så viste det seg at jeg faktisk var nestemann på lista i HS. Altså 11.plass, av 31 i HS. Ganske utrolig å bli nr.11 av 31 i HS med 688 gram på Landsjøen. Og i tillegg på 4 timers fiske. Jaja, nye tak i morgen.

Dagens resultater: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Landsjoen2016.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment