Totalt antall sidevisninger

mandag 19. desember 2016

2016-12-10 Pimpeltävling på Rangsjön

Ble 3 stk fra Østfold idag. Jeg, Tonje og Jan Morten. Vi dro fra meg kl 05.00, og var fremme 08.15. Akkurat passe. 1 t og 15 min før utgang.

Dro opp til det området jeg bruker å fiske på denne sjøen. Var litt flere folk en vanlig som var i det området idag. Er et veldig stort område da, så absolutt ikke noen trengsel.

Startet med å prøve en plass som alltid skal gi fisk, men ikke idag. 10-12 hull der så avslo jeg den plassen. Prøve neste bænkersplass da. Var en av dem andre som var på vei dit før meg, men det går bra, for også dette området er stort. Han karen hadde vel rukket 3-4 hull før jeg kom, og vi tok en 4-5 hull hver sammen, uten å kjenne noe. Uff da.

Da har jeg igrunn bare en plass til, og så en annen person som var på vei dit. Jeg dro da også i den retningen. Han rakk 6-7 hull før jeg kom dit, og han hadde dratt igjen før jeg kom frem. Altså var den plassen uten fisk idag også.

Så at det hadde samlet seg ca 5 fiskere et stykke på utsiden av den andre plassen jeg hadde prøvd. Vurderte å gå dit, men tenkte at det kan jo være at en av dem hadde fått 1 pinne, og da strømmer utsultede fiskeløse fiskere til den personen i håp om at det står en pinne til der. Skulle vise seg at jeg nok burde ha tatt turen bort til den lille klynga som hadde samlet seg.

Jeg fortsatte bare videre bortover. Fikk selskap av Iversen. Greit nok å være 2 om å leite fisk nå når jeg var helt blank. Allerede i neste vik skulle det vise seg at det sto fisk. Iversen satte seg på ene siden av vika og fikk 2 kjappe på tafsen. Jeg satt 40 meter lengre bort på andre siden av vika, og dro 3 kjappe på myska. Vi tenkte vel begge at her sto det fisk hele veien dem 40 meterne mellom oss, samt 30 meter videre innover i vika. Mere en nok område for 2 mann å fiske dem 2 siste timene.

Tjernsmo kom også nå, for han forsto vel ut fra borringa at vi hadde funnet noe. Problemet var bare at det ikke var noe mere fisk i den vika. 2 hull helt samtidig, men ikke en dritt rundt. Det var litt nedtur kjente jeg.

Borret meg vel 1,5 kilometer etter dette. Fikk en abbor når jeg kom til Magne, og det var den 4de og siste fisken jeg fikk idag. Veide da inn hele 134 gram. Juhuuu.

Vant gjorde Anders Hedstrøm på 1587 gram. Var visst en 5-6 pene han fikk på rappen i ett hull. Så han fikk vel fisk i 5 minutter og blænket i dem resterende 3 t 55 min. Dem som hadde samlet seg i den klynga jeg vurderte å gå til var Tom E, Jan Morten, Kristian Bergström og Möller'n. Tom ble nr.2 totalt, Jan Morten vant HV, Kristian ble nr.5 og Möller'n 6. Ikke at dem hadde all verdens av fisk, men det trengte man ikke idag heller. Tom hadde vel 40 stk, Jan Morten 26, Möller 16...

Jaja, da gikk det åt skogen for meg idag. Bare å nullstille og gå til ved neste korsvei.

Dagens resultater:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment