Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. mars 2017

2017-03-04 NM lag - Mjøsa, Biri

Hadde gledet meg til denne. Liker Mjøsa, for kan være brutalt fiske. Aldri fisket Mjøsa, Biri, men Mjøsa Lillehammer og Mjøsa Hamar er iallefall artige plasser.

Vi i Acerina tar ut lagene basert på poengene i Norgescupen, noe som i år betyr at jeg skulle fiske sammen med Christer og Lars Roar. Spennende lag som jeg personlig har troa på at kan komme høyt idag. Selvsagt avhengig av hvordan fisket blir.

Dagen føre konken endre arrangøren konkurranseområdet. Ikke optimalt, for det gjorde at vi måtte finne oss et nytt startområde. Men men, vi fikk da kjapt lagt en ny plan.

Vi dro da til en plass vi hadde avtalt kvelden i forvegen. Første jeg så som fikk en fisk var Fjellis, men det var en sik,og den teller jo ikke. Neste jeg fisk jeg så kom opp av mitt eget pilkehull, og det var en 3 hg abbor. Godt å ha en fisk i dunken. Da roer pulsen seg et par hakk. Men dessverre var det kun den jeg klarte å få i dette området. Vi jaget på videre som et lag, men umulig å finne noe fisk.

Var vel først etter ca 2 t 15 min noen i laget fikk en abbor til. Christer fikk noen små relativt nærme land. Var såpass små at vi ikke ofret altfor mange minuttene her. Så vi jaget på videre. Uten å finne noe.

Da det gjensto 5 minutter så jeg Komperud 50 meter forran meg varpe opp en 3 hg abbor. Jeg stakk da bort til han. Tok bare ene gamle hullet hans som var 10-15 meter unna det han satt i nå. Rakk å få 3 ok fisker der før det var over for idag. Frustrerende dag. Jeg 4 ok fisker, Christer noen få små, og Lars Roar blanket. Blir ikke noe lag-NM gull i år nei.

Vant gjorde Eidskog JFF med Svein Ivar, Roy og Jonas med totalt 3240 gram. Grattis karer.
Hadde vel trodd at det skulle vært en ekstra null bak det tallet før jeg gikk utpå, men slik er fiskinga.

Jeg hadde 850 gram, Christer 270 gram, og som tidligere nevnt hadde "Blænkerud" 0 gr. Så vi hadde da som lag 1150 gram og havnet på 19 plass av 59 lag med det.

Fullstendige resultater finner her: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/LagNM2017.htm






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment