Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. mars 2017

2017-03-05 NM Ind - Mjøsa, Biri

Våknet idag og var dessverre sliten etter jagingen på LagNM igår. Hadde uansett ingen god plan for dagen, så valgte å gå til en plass som visstnok er den beste i nærheten av Biri. Dette betyr jo selvsagt at jeg blir sittende i ei stor klynge, og det er sjelden respeten for å vinne et NM, men vi får iallefall prøve.

Startet i nærheten av noen lokale som mente dem satt på den beste plassen. Først satte dem seg til på innsiden av det som så ut som en sperring. Vi diskuterte litt rundt det. Noen mente det var en skiløype, andre sa scooterløype. Ødegård som er fra en av arrangørklubbene sa at det var sperring, så alle gikk da på utsiden av denne. Kom etterhvert 3 vakter i gule vester, så disse ble spurt også, men dem ante ikke om det var sperring eller annet. Jaja, da fisker vi på utsiden.

Starten gikk, og han ene lokale som satt helt på sperringa fikk en 3 hg med en gang. Jeg var borti noe fisk, men klarte ikke kroke dem. Thomas startet å få noe fisk på utsiden av han lokale. Jeg fikk etterhvert noen fisker jeg også. Brukbar størrelse.

Men ble kjapt dårligere. Borret rundt omkring, men sleit med å finne noe. Fikk etterhvert en på ca halvkiloen som spyttet 2 krøkler når jeg knakk den. Men var ikke ferske krøkler da. Delvis fordøyde. Ikke noe mere fisk. Ingen andre som fikk noe mere her nå, så må ut på leting i et annet område.

Møtte på Kenneth J som kom andre veien. Han hadde hatt en kjempestart med ca 2 kilo i en av dem første hulla sa han. Men ikke fått noenting annet, så han måtte ut å jage han også. Kom bortover til steder som var veldig oppborret, men midt inni der var det et område på 10x10 som var uborret. Slo et hull der, og der var det fisk. Bare små, men fisk er fisk. Rotet vel opp ca 20 småfisker her før jeg ikke klarte å finne flere og måtte fortsette å lete.

var igrunn en og annen fisk flere hull bortover. Bare småfisk, men bedre en der jeg startet dagen iallefall.

Tiden rant etterhvert ut, og var jo ikke all verdens i dunken. Men flere i antall enn igår iallefall. Var da noe som lignet på pilking. Husker ikke antallet, men vekta ble 1340 gram, og det ga en 33 plass i HS.

Norgesmester 2017 ble Luci som hadde dratt laaangt nordover idag. Kun 20 fisk, men småpen vekt på 8010 gram. Sølvet gikk til min lagkompis fra igår, Lars Roar. Han veide inn 6560 gram, og bronsen gikk til Rune Tyskerud med 4700 gram.

Vi fikk en norgesmester i Acerina da, og det var Jan Morten i veteran. 7 fisk tror jeg han hadde, men skikkelige kladder. Veide inn 3480 gram. Grattis FAFO!

Ene junioren i klubben vår, Fredrik, fikk bronsemedaljen i juniorklassen. Bra! Han andre junioreni klubben vår, Mads, ble nr.3 i EJG, som også er bra.

Fullstendige resultater finnes her: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/IndNM2017.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment