Totalt antall sidevisninger

onsdag 21. mars 2018

2018-03-07 Onsdagspimpel på Grumsfjorden

Fikk litt lyst til å fiske i midtuka så tok meg fri på onsdagen for å være med borte i Värmland på Grumsfjorden. Vi ble faktisk full bli fra Askim. Jeg, Lennart, Christer, Jan Morten og Gunnar.

Jeg har aldri fisket denne sjøen før, så visste ikke hva jeg kunne forvente. Henger jo sammen med Borgviksjøen og den har jeg jo fisket før da. Fant meg noen plasser som virket spennende så la opp ei løype jeg kunne fiske.

Ikke noen ting på den plassen jeg startet. Stakk da helt bort mot sperringa mot Borgvik. Fikk en tass i første hullet der, så da var det nytt håp. Fikk en og annen langs sivet bortover, men aldri nok til å starte å borre roser. Fortsatte bare videre, og videre og videre og videre. Umulig å finne noe som helst av fisket virket det som.

Var brått bare en time igjen og bare litt småfisk i dunken så var det på tide å gamble. Visste hvor Kjell Ove satt og virket som han rotet rundt etter storfisk. Så ikke han fikk noe på den halvtimen jeg var i nærheten av han, men han hadde tydeligvis fått litt før jeg kom for han gikk systematisk rundt å leitet i sine gamle hull samt lagde noen nye.

Stakk over til noen lokale som satt å fisket i stedet. Var 15 meter dypt her. Lå en og annen hektosfisk på isen som dem hadde fått, men jeg klarte ikke selv å få noen. Tiden rant ut og jeg endte på 44 småtasser som jeg fikk borte mot sperringa på Borgviksjøen. Kanskje 500 gram. Dæven å lei jeg er av å bomme.

Jeg trakk 2-manna med Sten Rickardson og han hadde en fin pose på 3910 gram, så da ble det jaggu en 6.plass og premie på oss. Takk Sten! Tarmo og Christer var dem 2 individuelt som hadde mest idag. Tarmo med 9062 gram og Christer med 6831. Christer trakk med Anders Gustavson som hadde en veldig fin pose på 5199 så dem vant da suverent med 12.030 gram. Tarmo som hadde mest ind trakk med Sven Åke Paulsson som kun hadde 246 gram, men dem ble likevel nr.2.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment