Totalt antall sidevisninger

torsdag 22. mars 2018

2018-03-11 NM Individuelt myska - Steinsfjorden

Så var det individuelt NM i myska på Steinsfjorden da. Hvem er favoritter etter gårsdagens fiske? Audun var den mest stabile med 1+2 i sine 2 ruter. Men han hadde ikke fått barnepass og måtte stå over dagens NM. To mann på 1+4. Riksen og Tony Nilsen. Ingen av disse skulle være med idag heller. Ødegård og meg selv med 6 poeng. Thomas skulle heller ikke være med idag. Videre hadde Kaspersen 7 poeng, Dimman og Fidje 8 poeng, Jan Tore Nedgården 9 poeng.... Tror vi sier ny dag, nye muligheter jeg.

41 deltakere idag. Litt skuffende ettersom det var 18 stk 3-mannslag igår, men men, slik blir det. Første ruta var da også litt i største laget for den var, helt rett, anslått til å romme 65 mann. Likt for alle. Rute 2 skulle lages i pausa, så den kunne lages etter 41 stk.

Begge dagens ruter lå rett bortenfor gårsdagens ruter, altså i retning Tyrifjorden. Ikke kjent her, så man må vel bare gå etter det man lærte av gårsdagen.. Var jo ruta nærmest land som hadde dem største vektene begge rutene igår, så å holde seg relativt nært innerkant kan vel ikke være helt feil.

Jeg fikk meg da et par hull nært innerkant, men ingen fisk å se. Ut på jaging idag igjen da. Og om mulig var det ennå et hakk dårligere en igår igjen. Gikk vel 12-13 hull før jeg kjente noe. En abbor. Bomhull, så 1 abbor til, 2 bomhull, så 2 abbor etterfulgt av mere bomhull.

Stakk inn igjen til mine 2 første hull, men ikke noe der. Så at Odd H med flere hadde funnet noe mort på kortsiden mot starten. Lagde et hull på innsiden, men ikke noe. Borthen kom samtidig og han lagde et hull på utsiden av Odd H, og han fant fisk. Jeg testet da på baksiden av Odd H, og fikk en mort der. Var rimelig desperat på å komme meg inn i klynga, men var sperret ute. Tiden rant ut omtrent før jeg kom igang og dette kom til å bli skikkelig dårlig.

750 gram og delt 24 plass med Magne Olav. Da var jo NM over allerede. Kjipt.

Dimman vant ruta med 4660 gram. Han hadde hatt et monsterhull som sitt første hull på kortsiden der Odd H satt på slutten. Jørn Andre ble nr.2 i ruta med 3850. Gikk rykter på at han hadde tatt 15 fisker i et hull Ivar hadde fòret tidligere på dagen, samt at han plukket litt i Odd H-gruppa på slutten han også. Odd H selv ble nr.3 i ruta med 3820 gram.

Resultater rute 1:

Man må jo selvsagt fullføre, og kanskje få pyntet litt på resultatet. Fikk det jo greit til igår, så skal vel være mulig i dag også får man tro. Denne ruta lå som nevnt ennå litt lengre ut, så da forventer man jo ennå litt surere fiske.

Startet på innerkant. Ingenting. Borret meg diagonalt utover. Ingenting. Prøvde på kryss og tvers overalt. Ingenting. Så at Christina Nerberg fikk en og annen, så da må jeg prøve der. Fikk en mort der og fikk litt troa igjen. Christina hadde 2 hull som hu fikk litt i. Jeg testet rundt omkring hu men klarte ikke å få noe. Hu flyttet ene pinnen sin for å teste lenger inn og jeg knabbet da det hullet. Hadde jo sett hu få 5-6 fisk i nettopp det hullet. Men neida, ingenting. Klarte ikke å få noe mere en den ene morten. Uff og uff.

Veide inn 220 gram for en delt 27 plass i ruta. Totalt 52 poeng på 2 ruter og 28 plass totalt.

Rute nr.2 ble vunnet av Odd H med 1720 gram. Nr.2 i ruta ble nevnte Christina Nerberg med 1220 gram og nr.3 i ruta ble Svein Kristiansen med 930 gram.

Topp 3 i NM Ind mysking ble da Odd H, føre Jan Tore Nedgården og Jørn A Jørgensen på 3je. Grattis.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment