Totalt antall sidevisninger

fredag 13. november 2015

2015-11-01 Matchman of the Year - Norrköping - Dag 2


Dag 2 og jeg havnet på peg C7. Det betyr at jeg kun har 2 stk til høyre for meg. Finn vant jo denne seksjonen igår fra C8 og 21 kilo. C7 satt Johan Axelsson, og han ble nr.6 med 11 kilo. Ut mot kanten var nok bra på dag 1, er iallefall ofte slik. På dag 2 kan det ofte være best inn mot midten på seksjonen. Vi får se. Aldri noen regler uten unntak. Christer som vant hele stevnet igår satt jo på B6, altså helt inn mot midten.

Rigget ganske likt som igår. bagger 6, bagger 8,5, TAP 6 TAP 11 meter. Satte ikke opp slider.

Fòret relativt hard. Hvert eneste år har det vært bra på denne strekka på dag 2. Fòret litt hardere lang enn på kort.

Startet å fiske langt. Var en og annen fisk. Robban på C8 fikk også en og annen. Robban var den som hadde en 1'er fra min seksjon igår. Patrik Lindberg på C9 dro bra fra start. Fine brasmer på 6 meter toppknytt.

I løpet av første 1-1,5 timene fikk jeg brukbart med brasme, og noen få flirer. Tror jeg hadde en 17-18 brasmer. Men så ble det dødt. Var en periode på rundt 45 minutter som jeg nesten ikke fikk noenting. Han på kanten dro fortsatt. Robban sleit nesten like mye som meg, men så fikk han igang litt brasmer på kort også. Og da ble det litt dårligere for han på kanten. Noe som tyder på at Robban hadde klart å dra noen fisker videre inn til seg.

Prøvde flere måter å fòre på for å få igang fisken igjen. Var inne å prøvde kort, men fikk kun en liten vederbuk som man kunne se at hadde forsynt seg grovt av maten der inne. Men kun den ene fisken.

Ut på lang igjen, og hadde kommet inn noe flirer nå. Noen ned mot 100 gram, men også noen opp mot 300 gram, så snittet på dem er nok rundt 200 gram. 5 stk er da 1 kilo med fisk, og det er jo selvsagt helt greit å fiske etter. Disse er jo også hardere i munnregionen, så disse kan svinges inn, noe som man ikke kan med brasmer.

Ble etterhvert såpass bra på TAP at jeg byttet til bagger. Ble fart på sakene nå. Men etter en stund så valgte jeg alikevel å teste kort igjen. Er det like bra der, så kan jeg nok doble hastigheten. Fikk ei brasme, så en mort, så ei flire, og etterhvert 2 flirer til. Men var ikke bra nok, så jeg gikk ut på lang igjen.

Var igrunn veldig drag der. 8,5 bagger, 12 grams dupp, relativt sterk vind i ryggen. På dem minste så svingte jeg dem rett i kroppen, mens dem største så reiste jeg meg opp og hadde enden på stanga i magen. Dette for å få fiskene inn i rett høyde for å ta dem imot. Gikk så hardt for seg siste timen der at jeg var nesten litt småsvett. Var rett og slett litt sliten i armer/skuldre pga vinden i ryggen, samt endel knebøy for å reise meg opp hele tiden. Ikke helt sikker på hvor mange jeg fikk siste timen, men var nok rundt 50 fisker, og det er nok iallefall 10 kilo. Hadde jeg fått dem inn på bagger 6 istedet, så tror jeg at jeg skulle klart over 15 kilo i timen, kun med flire.

Han på kanten ville mose meg. Han dro brasmer første 3 timer. Fikk også fisk siste timen, men da flirer og ikke brasmer så det ut til. Robban mente jeg kom til å slå han, og håpet på det selv også. Han hadde større men færre fisker en meg. Følte jeg skulle slå iallefall dem 2 neste til venstre for meg. Men redd for at Holsten på C1 og Claussen på C2 ville ta meg. Så at dem satt å fisket flire med noe brasme innimellom på ca 6 meter hele dagen.

Var med på innveiingen fra den som satt til venstre for Tonje på B5. Pantzar veide inn 21290 gram, og han tok foreløpig ledelse med det på B-seksjonen. Tonje hadde 97 fisker på 6 meter sa hu og håpet hun skulle ha mere en Pantzer. Og det hadde hun. 23990 gram. Nydelig. På B7 satt Lindblom, og han slo Tonje med sine 27730. Han hadde fisket med 5 meter hele dagen. B8 hadde 17 kilo og Dag Even på B9 hadde 19 kilo, så da ble det en flott 2.plass på Tonje idag.

Holst på C1 veide inn 40,8 kilo. Såpass ja, da får jeg kraftig deng. Og jeg trodde jo ikke Holst ville vinne på det heller, for anslo at C9 ville ha et sted mellom 45 og 50 kilo. C2 Claussen hadde 34 kilo. Også han ville slå meg. C3 hadde 18 kilo, og det skal jeg vel slå. C4, Folke hadde 23,1 kilo. Det ville vel være ganske jevnt med meg tipper jeg. C5 9,5 kilo, C6 hadde 8,2 kilo. Mine 97 fisker veide 23980 gram. Snitt på 247 gram. Jeg hadde likt antall med Tonje, og hu slo meg med 10 gram. Snakk om at vi hadde jevnt snitt da. Hehe.



Robban fikk rett i at jeg slo han. Fiskene hans veide 20,9 kilo. Lindberg på kanten veide inn 46,3 kilo og vant da seksjonen 6 kilo forran Hossa.

På A hadde Engvall vunnet idag igjen. Ikke overrasket når han klarte å trekke A10, kant høyre. Han hadde mindre vinnervekt en der borte igår med sine 13,5kg. Vant jo på 19 på A igår.Andreplassen på A gikk til Marcus Enström fra A6 med 12,1 kilo. Han satt da på plassen til Bo fra igår. Han som satt på min plass fra igår ble nr.3 med 11 kilo. Hadde visst fått endel av fisken sin på feeder.

Matchman of the Year 2015 ble da Engvall med 1+1 og 42 kilo. Lindberg 2 med 1+2 og 74 kilo. Tonje fikk en knallsterk 5 plass med sine 3+2 og 36,4 kilo. Jeg ble nr.9 med 3+4.


Jeg er vel relativt fornøyd med eget fiske i helga. På lørdag kjentes det ut som jeg ikke hadde sjans mot dem som satt lengst til høyre. Slo alle til venstre for meg, og også dem 3 nærmeste til høyre for meg også. Idag så var det ingen som kunne gjøre noe med kanten, og så ut til å være bra inn mot midten i tillegg. Jeg slo jo Robban til høyre for meg, og 4 stk til venstre for meg.

Irriterer meg at jeg ikke fikk igang noe fiske kort, så der har jeg noe å forbedre til neste år. Har også noen teorier på fòringen som jeg har lyst til å teste til neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment