Totalt antall sidevisninger

mandag 4. januar 2016

2016-01-01 Kule på Høversjøen

Idag var det Høversjøen som gjaldt. Nordisksjøen fra 2014. 3je gangen jeg er på denne sjøen nå, så startet å få et lite bilde av hvordan fisken oppfører seg og har også noen plasser som gir litt fisk. Men man blir jo aldri utlært på noen sjøer da. Kan sikkert dra 100 turer på sjøen og man vil fortsatt bli forundret over bett eller hvor fisken står. Det er vel sjarmen med fisking generelt.

27 deltakere møtte til start. Alt fra dem lokale Eidsvollinga til Pimpel Sør, Acerina, G&T, Hadeland, Åsnes og Oslo. Dette skal bli artig.

Vi gikk utover kl 9.30 og skulle fiske fra 10-14 som vanlig.

Mitt mål for dagen var å ligge på 1 fisk i minuttet. Det vil jo da gi 240 fisker, og da bør jeg kunne være der oppe i topp 5. Så får man se utover dagen om bettet er bedre eller dårligere en man forventer på forhånd.

Alle nærsom 2 stk gikk det jeg vil kalle langt nordover i sjøen. Mange satte seg på den strekka som ga pallen under Nordisk. Jeg valgte å starte en annen plass en dem andre.

Fikk litt fisk fra start, men ikke mange i hullene. Så en kar krysset og var på vei inn på det området som er best i denne vika jeg satt, så da stakk jeg frem dit også. Men bettet var ikke all verdens her heller. Etter 67 minutter klarte jeg ikke lenger å holde meg på 1 i minuttet. Ble rotende litt rundt, men måtte finne på noe. Hadde vel gått ca 1t 45 og jeg hadde ca 90 fisker. Da dro jeg sørover i sjøen.

Hadde vært folk nedover der, så gjorde bare noen hull her og der som det ikke var borret fra før. Men fikk ikke all verden. Sånn dreiv jeg på videre nedover landet der. Til slutt fikk jeg ræva i gir å stakk så langt at jeg kom til uborra områder. Bommet første 50 meterne på uborret område også, men så fant jeg fisk.

Siste ca 40 minutter gikk jeg fra rundt 100 fisker til 167 som jeg endte på. Beste hullet på det uborrede fikk jeg 15 fisker i, og da begynner det å ligne på noe. Skulle jo bare dratt rett til uborra med en gang. Uff.

Så var ok fornøyd med nesten 90 fisker etter 90 minutter, og rundt 60 fisker siste 40 minuttene, men den perioden i midten der ødela dagen for meg. Så mye sterke folk med så ville jeg få kraftig deng for å gå å bomme i nesten halve konkurransen.

Mine 167 fisk veide 5420 gram. Snitt på 32,4 gram. Dette var som forventet kun bra nok til 14.plass av 27 fiskere.

Bentis var best idag. 270 fisk (30 over 1 i minuttet), og 10260 gram. Snitt på 38 gram. Odd Henning var som vanlig der oppe, med en 2.plass og 9390 gram. Remi ble nr.3 med 9090 gram. Kenneth hadde klart det jeg hadde som target, altså 240 fisker, men fisken hans veide kun 5890 gram. Snitt på 24,5 gram. Hadde Kenneth hatt f.eks snittet mitt så hadde han veid inn 7770 og det ville gitt han 5.plass istedet for en 12.plass. Mye mulig at hele topp 4 hadde over 240 fisker.

Dagens resultater: http://gabloggen.blogspot.no/2016/01/2016-01-01-resultater-kule-hversjen.html

I morgen er det denne julens siste kule, og den skal gå på Rokosjøen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment