Totalt antall sidevisninger

søndag 24. januar 2016

2016-01-03 NC nr.3 - Skrukkelisjøen

Da var det tid for NC nr.3. Skrukkeli var arenaen. Har jo fisket endel her siste åra. Senest 13.des 2015 da vi kjørte ei kule der. Da var vi 31 stk, mens idag var det med 136 deltakere. Da er det brått litt trangere om plassene. Var ikke veldig tunge forhold på isen, men ikke direkte lette heller. Så om man velger å dra langt ned mot sperringa, så trenger det ikke bli så mange nedi der.


Jeg valgte å dra dit jeg fisket sist. Eller 50 meter lenger. Startet sammen med 4 andre, og det må man regne med når det er så mange med. Var litt fisk der jeg startet, men veldig få i hullene. 0, 1, 2 og 3 i hulla. Jaga på nedover strekka jeg startet. Vil jo ikke bli gående bak dem 4 andre. Etterhvert ble det dårlig. En par mnan begynte å fiske seg bakover igjen, mens en stakk over på andre siden, og litt senere dro en annen over også.

Jeg fikk en og annen når jeg dro tilbake, men ikke nok syns jeg. Syns at dem 2 som hadde stukket over ble sittende veldig stille, så følte at jeg måtte over dit jeg og for å se om det var bedre der. Dem satt med 100 meters mellomrom, så jeg satte meg bare midt imellom. Borret meg først nedover mot enden, men syns ikke det var noe merkbart bedre her en andre siden. Snudde og dro i retning starten igjen. Borret på utsiden av han som borret der. 1-2-3 i hulla. Ville liksom ikke løsne.

Var i ferd med å møte dem som hadde startet lengre ned mot starten. Dem var en gjeng på 10 stk som jaget mot oss. Men tydelig at det var dårlig, for også dem startet å snu litt, mens andre borret seg utover i sjøen. En par stykk var på vei mot der jeg fikk greit sist. Og den plassen vil jo jeg gjerne være med å teste også.

Jeg stakk over dit jeg startet igjen og borret mot starten. Mot der jeg fikk best sist. Dem som var på vei mot plassen snudde og dro tilbake der dem kom fra. Jeg borret meg bort der jeg fikk bra sist. 4 hull og totalt 1 fisk. Bom altså.

Stakk da tilbake til den andre siden. Borret ennå ei rekke på utsiden av den rekka jeg lagde tidligere. Fikk 1-2 i hulla, men fikk ikke bra. Borret på videre innover. Når det gjensto 30 min ble det litt bedre virket det som. Hadde 3 hull på rad med 5-6 fisker i. Greit snitt også.

Raymond prøvde noen gamle hull, men det ga lite. Han hadde akkurat sagt hvor mange han hadde og jeg lå 4-5 bak. Men gikk forbi han når han bommet i gamlehulla. Siste 3 hulla bommet jeg i, mens Raymond gjorde seg et siste hull, og det ble hans beste hull for dagen. Han fikk en 12-14 stk der.

Jeg endte på 134 fisk, og Raymond 137 fisker. Så da slår han meg antagelig. Vi hadde jo fiska i samme område, og da er nok snittet veldig likt.

Kom inn igjen, og forsto at jeg ikke kom til å få en veldig bra plassering. Ble løpende for mye bom. Mine 134 fisker veide 4035 gram. Snitt på 30,11. Som forventet så slo Raymond meg. Han veide inn 4320, så han hadde jo bedre snitt en meg i tillegg.  31,53 gram. Jeg ble nr.16 i HS.

Link til dagens resultater: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Norgescup32016.htm

Klarte å klore til meg 20.plassen totalt idag, og fikk da ETT poeng i NC-serien. Hehe. Ligger på 27.plass totalt, og 13 plass i HS etter 3 av 6 stevner. En 13 poenger som best, og den kan jeg kun telle i landslagsuttaket om jeg parrer den med en par totalseiere. Satse på noe klatring fremover.

I uttaket for landslag i HS så er det 3 stk som så langt peker seg litt ut. Riksen med 1+2, Dag Even med 1+3 og Bentis med 1+4. Mye kan fortsatt skje. Vi er kun halvveis.

Stillingen i NC-serien: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/NC2016www.htm

Også i KO-cupen så driver jeg å balanserer på en knivsegg. Hadde 7 av dem 16 fra forrige runde forran meg idag. Noe som vil si jeg tok den 8de og siste plassen som får være med på neste runde. Når jeg ser på dem 7 i tillegg til meg som er med til neste runde så holder det antagelig ikke med en halvbra dag på jobben neste gang. Blir det Steinsfjorden så må jeg gå for 15kg +.

Slik gikk det i KO:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment