Totalt antall sidevisninger

fredag 6. november 2015

2015-10-25 Nordic "bagging" meeting Söderhamn - Dag 2


Dag 2. Hadde igjen mer en nok fòr fra dag 1, så var igrunn bare å vente på trekning. Hadde veldig lyst til å trekke langt ned på A. laveste nummeret jeg har sittet på her er vel peg 18.

Fikk forsåvidt ønsket mitt med å havne på A-seksjonen, men litt vel langt fra superkanten. Peg A11 lå i hånda. Får håpe på at fisken har spist seg innover i åa og står klare når vi introduserer mere mat idag da.

Tonje trakk B16 og brodern havnet på D35.

Peter Eriksson hadde sittet på A11 igår, og han hadde fått 7860 gram for en 8.plass på seksjonen.

Kom til peggen min etter å ha sluppet av Brodern og Tonje. Mine naboer for dagen var Bjørn Kajs på A9 og hjemmefiskeren Mattias Larsson på A11. Tore Helmersson hadde klart kunsstykket å trekke A1 for andre dagen på rad. Daniel Åslund på A2 ville bli farlig idag.

Jeg spurte hjemmefiskeren Mattias om han trodde vi hadde sjans fra der vi satt. Men det hadde han dessverre ikke. Vi satt nok for langt fra kanten til å være med å kjempe. Hørtes ikke lysting ut, men må da prøve.

Rigget likt som igår. Men loddet også opp 13 m ettersom åa er litt bredere her nede en den var der jeg satt igår. Ville starte opp denne plassen i løpet av konkurransen om 6 og 11 ikke leverte.

La i lite fòr idag og. kanskje totalt 3 baller med fòr fordelt på 15 baller.

Var dessverre trått. En og annen mort. Ikke noe vederbuk, og det var jo litt rart ettersom det var omtrent det eneste jeg klarte å få igår. Lasse W på peg A8 dro relativt bra fra start. Brasmer på rundt kiloen.

Etterhvert startet Bjørn å få en og annen av brasmene fra stimen til Lasse også.

Jeg la ut en god del mat på 13 for å prøve å dra brasmene ennå et hakk videre opp til meg. Fikk en og annen etterhvert, men Lasse og Bjørn dro egentlig bare mere og mere fra meg.

Mattias på min høyre side fikk ennå mindre en meg. Og videre forbi han igjen fikk dem ennå dårligere. Hørte at Anssi på B14 fikk noe.

Var bare igjen 1 time og jeg gikk for å gamble. Klarer ikke å sitte å se på at jeg får mere og mere deng. Koppet ut flere kopper fulle i mat. Klipt mark, død maggot og casters. Fikk litt bedre siste timen, men ikke noe brasmer. Mest store morter. Bjørn og Lasse dro fortsatt en og annen brasme,s å klarte ikke ta noe særlig innpå dem.

Brått var dagen over og jeg visste at jeg kom til å havne lagt ned.

Hadde ikke fått med meg hvor mye dem fikk nede mot kanten, men det var ennå bedre der en hos Lasse. A1 hadde 24 kilo. Daniel på A2 vant seksjonen med pene 29 kilo. Stort sett brasme sa han. Ellers var det 12 og 17 og 22 og 14 kilo...

Mine fisker veide 9540 gram, og klarte kun å slå en person så langt med det. Slo også Mattias på min høyre side, så da ble det en 9 plass av 11 på meg. Syns jeg hadde fiska bra, men satt nok ikke veldig rett idag.


På B så vant Mikael Åslund med 14,9 kilo. Veldig bra fisket. Anssi hadde også over 10 kilo. 


På C så slo Kung Håkan kraftig tilbake etter en ræva dag igår. Han vant seksjonen med 14,5 kilo, og nr.2 på seksjonen hadde kun 7,7 kilo.


På D var det ganske bra idag igjen. Østlund vant med 17,6 kilo på nabopeggen til brodern. Ellers var det i tillegg 3 til over 10 kilo på denne seksjonen. Brodern hadde noen få brasmer og vederbuk, men hadde havnet på lauekjøret idag og. Til liten nytte da ettersom han havnet nede på 8 plass. Brodern har vært med på denne konkurransen i 2 år nå, og han har ennå ikke fått en eneste mort. Hehe. Konkurransen er jo egentlig kjent for sitt gode mortefiske.



Resultatene er hentet fra følgende nettside: http://www.tunabygdens-sfk.se/?page_id=1743

Så da var det dessverre dårlig fiske i år igjen, men neste år, da må det vel bli bra igjen. Jeg VIL ha 50 kilo med mort. Så da dukker jeg opp neste år igjen, så får vi se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment