Totalt antall sidevisninger

torsdag 26. november 2015

2015-11-15 WL nr.5 - Rakkestadelva

Burde vel egentlig ikke ha fisket denne dagen, for var ikke spesielt taggad. Men når Finn har kjørt helt fra Vinger, og Andrzej helt fra Lillestrøm, så kan ikke jeg som bare har 2,5 mil hit svikte. Ble som vanlig i årets winter league bare oss 3.

Finn trakk oppstrøms kant mellom buskene, jeg i midten og da Andrzej nedstrøms mot andre kjærret.

Jeg hadde en bolo klar med 25 grams dupp, så satt opp denne. Satte også opp 2,5 og 3 meter til laua. Dem bruker alltid å være på plass. Var mye strøm, så var ikke så sikker på om jeg kom til å få noe på bolo idag. Kunne legge alle 25 gram på bunnen, men ennå så driftet det. Satt en halvtime å bare tittet utover elva. Når det var igjen 5 minutter til fòring fant jeg motivasjon nok til å bråsette opp en topp 6 med 2 grams rund. Fisken denne i strømkanten.

Andrzej satte kun opp matchstenger, mens Finn kun satt opp lang og kort TAP. På lang TAP måtte han opp i 18-20 gram flat for å presentere agnet rolig.

Startet med bolo, men fikk ingenting. Var for mye strøm. Gikk inn på lauestang. Sakte men sikkert startet jeg å få en og annen laue. Trått, veldig trått, men puttet da en og annen fisk i keepnettet.

Finn startet å få en og annen mort/flire på lang TAP. Men ikke mere en kanskje en fisk pr 5 min. Jeg testet kort TAP, men ingenting, så tilbake på laua. Andrzej hadde fortsatt ingenting på match.

Vet å fiske alt jeg kunne etter laua så følte jeg at jeg holdt meg forran Finn. Men skulle ikke mere en 1-2 brasmer på han så ville han passere meg.

Etter 3 timer hadde jeg 275 lauer. Ikke kjent noe på bolo eller kort TAP, så bestemte meg for å gå helt all-in på laua for å holde Finn bak meg. Andrzej fikk brått ei brasme på match, men var nok litt tilfeldig, for presentasjonen var ikke all verdens.

Så fikk brått Finn ei brasme, og da ble det brått mye mere spennende mellom meg og han, Ikke ble det bedre for meg da jeg klarte å få 4 lauer i starten av time 4, for så å bli helt stein dødt. Ikke et napp til på laua. Prøvde å stripe med mark dypere i vannet for å se om det kunne være en abbor eller gjedde som skremte bort laua, men kjente ikke noe. Så endte opp med å blænke siste timen etter laua.

Finn mistet 2 brasmer på lang TAP. Hadde han fått en av dem så hadde han garantert vunnet. Andrzej fikk bare den ene fisken.

Ble veldig spennende mellom meg og Finn i innveiingen. Mine fisker veide 2670 gram - 279 fisker. Finn hadde 1 brasme og 24 mort/flirer, og dem veide 2590 gram. Puhh, det var flaks for meg. Finn hadde jo egentlig fortjent å vinne, for han hadde egentlig funnet en bedre metode med sin lange TAP en lauefiskinga mi.

Harstadsjøen neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment