Totalt antall sidevisninger

mandag 9. november 2015

2015-10-31 Matchman of the Year - Norrköping - Dag 1

Ble 6 norrmenn med på Matchman i Norrköping i år. Jeg og Tonje fra Askim, brodern og Fjellis i en bil fra Vinger og Dag E samt Finn også fra Vinger. Totalt var vi 28 startende i år.

Dro selvsagt bortover dagen i forveien. Hadde egentlig tenkt å dra såpass tidlig at det skulle være lyst når vi kom frem slik at Tonje kunne få sett på strekka. Hu har jo aldri vært der før. Men jeg var litt småtrøtt på fredags morgen, så ble liggende litt lenge. Vi kom oss da avgårde fra Askim 2 timer senere en planlagt, og da var det mørkt når vi kom frem til Norrköping.

Hadde bestilt meg bra med agn, men tok en veldig lett løsning når det kom til fòret. Tømte rett og slett frysern for det jeg hadde av gammelt fòr. Braxkung, Superfond, barbefòr etc etc. Var vel ca 1,5 40-liter med gammelt fòr som jeg og Tonje da hadde på deling. Bra vi hadde stått i parkeringshus i løpet av natta, ellers så kunne fort over 60-70% av det fortsatt vært frossent. Men nok hadde tint til at jeg hadde i overkant av en halv 40-liter og Tonje hadde ei full murerbøtte.

Arrangøren hadde satt opp en ny seksjon i år for å få med flesteparten av dem som ønsket å fiske denne konkurransen. Dem testet denne strekka på et DM for et par uker siden. Fisket virket veldig likt det som har vært på den 2 vanlige strekkene. Brasme, flire, og her var det i tillegg endel mere mort. Store morter også. Helt opp til 7 hg ble det tatt på DM'et.

Skjebnen ville sende meg inn i det ukjente. Bring it on, jeg liker en utfordring eller 9 når det gjelder fisking. A5 var arbeidsplassen for dagen. Trassel-Tommy havnet på A4. Ennå en dag jeg kan denge min bror. Det blir morro. På A6 havnet Bo. På A3 satt Matchman-vinneren i 2013, Kant-Kent.

Kent fortalte at det var i området han satt at dem hadde vunnet DM, på 25 kilo, men han som hadde sittet i det omrpdet jeg satt også hadde hatt 17 kilo.

Rigget topp 6 med 3 grammer, og topp 8 med 3 grammer. Hadde også en topp med 5 grammer på topp 11. Hadde baggerstenger på samme plassene. Da med 8 grammer på kortplassen og 12-grammer på den lengte plassen. Rigget også opp en 25 grams slider som jeg fisket ca 25 meter ut. Var vel tett opp mot 9 meter uti der, så egentlig kastet jeg den vanlige lengden på rundt 32-34 meter.

Kastet i 4 baller på kort og koppet 2 til med mere mat i. På lang kastet jeg i 6 baller og koppet 2 til. På Slider skøyt jeg ut 15 håndfulle.

Startet å fiske på kort, men dårlig der, så gikk raskt ut på lang. Litt bedre her, men ikke mye. Og fiskene var små. De fleste var morter på 30-70 gram, med en og annen bedre mort. Fikk også en og annen strömming innimellom på on-the-drop. Aldri fått strömming før, så var jo kjekt å få krysset den av på lista også.

Ble litt bedre etterhvert, så gikk over på baggerstanga. Absolutt ikke bra, men fikk fisk relativt raskt etter jeg kom til bunn, så følte at jeg brukte for mye tid på å rulle TAP ut og inn.

Dem til venstre for meg fikk veldig dårlig. Hadde foreløpig kontroll på Bo til høyre for meg. Dem lengre til høyre for han igjen var litt vanskelig å se for dem var bortenfor et gjerde og ei kran. Men så stengene deres var i været litt nå og da, så dem fikk nok endel.

Etterhvert startet Bo å dra endel mort på kort. Store fine morter på 2-5 hg. Jeg ledet på han lenge, men nå var jeg jaggu ikke sikker lenger. Jeg gikk også inn, men fikk veldig dårlig der. Men når jeg gikk inn ble det også dårlig for Bo.

Jeg gikk ut igjen, og denne gangen med TAP. var ikke bra nok til å fiske med bagger. Fikk flere fisker da, men små. Kjempet på med TAP'en ut dagen.

Hadde Bo på antall, men usikker på vekt. Hadde kontroll på alle til venstre for meg, og hadde igrunn ingen anelse om jeg ville slå noen av dem til høyre for Bo igjen.

Når veieteamet kom til meg var det Tommy Lindblom som ledet fra kant A1, med 4,8 kilo. Jeg veide inn 10650 gram. Bo sin tur, og så at nettet hans så veldig likt ut som mitt. Ble litt nerver mens vekta stabiliserte seg. 10610 sto det. Oioioi, var jo bare en halv fisk det. Men det var deilig at det var i min favør.

Fulgte veiingen videre bortover. Johan Kindlund på A7 hadde 7920, så da tok jeg jaggu han og. På A 8 satt Sören Börsmark, og han veide inn 6800, så også han la seg bak meg. A9 da? Robban Jönsson. 19410, så der var jeg dyktig satt på plass ja. Men måtte se hva A10 hadde fått til og. Dem premierer topp 2 på alle seksjoner. Men Christer Pantzar hadde fått 11100, så han slo meg han også. Så da ble det en 3er på meg. Jeg var igrunn fornøyd med å klare å slå 3 stk på min høyre side.

Var visst veldig dypt bort mot høyrekanten også. Tror dem hadde ca 9 meter på 11 meter TAP.

Tonje hadde klart en finfin 3.plass fra kant C9 med 12490 gram. Kun 25 fisker, brasme, så var et helt annet fiske en vi hadde hatt på A-seksjonen. Finn Erik vant hennes seksjon fra C8 med 21250 gram. På B-seksjonen vant Christer Engvall med 28800 fra B6, nr.2 der ble Patrik Lindberg med 27640 fra B8.

Nye tak i morgen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment