Totalt antall sidevisninger

onsdag 18. mai 2016

2016-05-01 GP nr.1 - Rakkestadelva, NORTRAPP

Egentlig var planen å ha Nitelva idag som GP nr.1 og Rakkestad om 14 dager. Men grunnet veldig lite vann og også klart vann i Nitelva, så byttet vi om på disse 2. Men på torsdag startet det å regne, og har vel nesten regnet siden. Var å tittet på Rakkestadelva igår, og da var det vel ca 25 gram flat for å holde stille, så skal vel gå. Men når jeg kom idag så var den ennå mere kakao, samt at vannet gikk oppover på jordet på andre siden. Og strømmen hadde da også økt, og var vel nå oppe i 50 gram var jeg redd.

Kom dessverre kun 12 stk idag. Har hatt på følelsen at miljøet ville få seg et dykk i år. Er nok mange grunner til at folk ikke møter, men jeg skulle gjerne funnet ut hva vi kunne gjort for å snu trenden igjen. Syns jo vi bør klare å ligge på 20-30 deltakere på stevnene våre.

Jeg pegget da 12 stk. Fra lengst ned til høyre på NORTRAPP, og siste peggen ble da liggende helt til venstre mellom dem 2 kjærrene på strekka. Var noe bakevjer langs land, men dessverre så si ikke noe laue å se. Eneste peggen jeg så et lite lauevak på var peg 10, midt mellom kjærra.

Tid for trekking. Odd H havnet på nedstrøms kant. Brodern trakk den eneste peggen jeg hadde sett vak på. Jeg trakk selv en peg jeg hadde veldig troa på, nemlig denne:


Altså første peggen nedstrøms det høyre kjærret. Her har jeg da både bakevje fra kjærret, samt et rør der det kommer ut vann som laua gjerne kan stå i utløpet av.

Jeg tilhørte da den øvre seksjonen, og på min seksjon hadde jeg Jonny nedstrøms meg, Finn på oversiden av kjærret, så Tommy, Svein og tilslutt Andrzej, på oppstrøms kant.

Denne konkurransen går det raskt å fortelle om mitt eget fiske. Testet masse etter laua både i bakevja til kjærret og i bakevja fra røret, men ikke ett napp. Loosefeedet tidvis også levende jokers, men ikke snakk om. Testet også litt topp 5 på bunn, men ingenting, og resten av tiden satt jeg med 50 gram flat på 13 meter. Ingenting. Koppet ofte i ny mat gjorde jeg også, ettersom jeg tror sterk strøm vasker bort det jeg legger i.

Fjellis vant med 6 brasmer fra nest nedstrøms, på 125 grams feeder. Tonje ble 2 på den seksjonen med ei brasme og ei stor flire på 100 grams feeder. Odd H 3 der nede med ca 50 smålauer.

På min seksjon så vant brodern med 199 lauer. Jonny nr.2 med ca 30 lauer. overrasket meg litt at jeg ikke klarte å få noe når Jonny bare 10 meter lengre ned klarer 30 stk. Det kommer til å irritere meg en stund.

Dagens resultater: http://gabloggen.blogspot.no/2016/05/2016-05-01-resultater-gp-nr1.html

Denne dagen er bare å glemme. Kjipt, for Rakkestadelva har vært veldig fin alle dager siden isen gikk, og bare 1-2 dager etter konkurransen var den også fin igjen. Snakk om å ha uflaks med dato.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment