Totalt antall sidevisninger

lørdag 19. november 2011

2011-11-19 Sandstangen

I dag var det tid for min første fisketur etter Afghanistanoppdraget var unnagjort. Tonje hadde lyst til å komme i gang med litt snellefiske etter å ha hatt en møkkadag på Sandstangen den dagen WL-stevnet gikk på nordsiden av odden. Hu følte hu nesten fisket 12m TAP opp på siden av Steinar (Steinar fikk vadet lengre ut en Tonje). Hu ville da tilbake til Sandstangen og fiske feeder denne gangen. For meg var det i grunn det samme hvor vi dro, for jeg var så utsultet på å få meite uansett hva slags meite det ble.

Rundt 4 varmegrader og tett tåke ved ankomst ca kl 10.00. Jeg rigget enkelt. Kun 1 stk fastmatch med Cralusso Rocket 8 gram. Skøyt ut 5 håndfulle baller med litt pinkies og maggot i, ut på rett over 30 meters avstand.
Etter 2 timer og 15 minutter hadde jeg første «nappet». Maggoten og pinkisen på kroken var borte. Etter 20 min til så ble maggoten og pinkisen borte igjen. Og ca etter 2 timer og 45 min fiske gikk duppen under for første gangen. En liten 50 grams mort. Tonje fikk en bare 1 minutt etter, og den var ca 150 gram. Godt tegn at begge fikk likt, for da tyder det på at det var mere enn en slengerfisk som hadde dukket opp.

Fikk vel 7 fisk relativt raskt, og så fikk jeg en dødperiode igjen. Var redd at jeg ikke skulle få noe mere i dag. Men etter ca 20 min dødt, så beit det faktisk på ei halvkilosbrasme. Så da forstår jeg jo hvorfor morten forsvant.

Ble 10 min dødt igjen, så fikk jeg en mort til. Ok, da var vel brasma bare en ensom traver. Ca da fikk Tonje sin andre mort.

Vi fisket i 4 timer og 15 minutter i dag, og jeg endte på 14 mort og 1 brasme, mens Tonje fikk 4 morter.


Godt å være i gang igjen!!!

4 kommentarer:

  1. Så ut som nydelige forhold og vindstille ;)
    Hadde kanskje vært bedre med litt krus i vannet.
    Overrasket over at det ikke ble tatt noe abbor denne gangen heller,mulig det er bedre forhold for det på nordsiden..

    Tøddy

    SvarSlett
  2. Ganske fine forhold ja. Men er sånne dønninger(ikke normale bølger) der, så er endel ganger man blir lurt å tror duppen går under. er vel ikke noe typisk abborsted rundt den stranda der tror jeg. :)

    SvarSlett
  3. Vet at det blir tatt sjukt mye abbor der på våren med match,bla Tore Frøshaug i sin tid hadde mange bra abborturer der i april mai..
    Men det er dypere på andre stranden på ca 45-60m ut som det er bra abborfiske på vintern....
    Tøddy

    SvarSlett
  4. Okay. Aldri hørt om. Og visste heller ikke at Frøshaugen kunne meite. :)

    SvarSlett

Post Comment