Totalt antall sidevisninger

søndag 27. november 2011

2011-11-27 WL nr.8 Isegran

Da var det tid for WL 8, og den skulle gå i Isegran, Fredrikstad. 8 stk møtte til start ennå det var spådd ganske kraftig vind. Moro å se at så mange alikvel blir med å fisker. Jeg trakk peg 6, og det var helt sikkert greit. Virket som fisken sto spredd ut over alle pegger i dag. Jeg rigget opp 2 topper til topp 7 TAP rett ut, en med rosa hydro, og en med blå hydro. Begge med pullabung. Rigget også opp en topp med rosa hydro til en abborplass. Den valgte jeg å fiske med topp 6 kl 14.00.

La ut 6 appelsiner med en god del død maggot, levende maggot, caster, hamp og mais på hovedplassen. På abborplassen la jeg ut 2 baller med leem og jord iblandet klipt mark og casters.

Startet med rosa hydro på hovedplassen i tillfelle jeg skulle få noe mort, gullbust eller sik. Da vil blå hydro kunne være littegrann for stivt, og man er i fare for å bumpe fisken. Hadde vel fisket max 2 minutter når duppen gikk under, og det var en vederbuk. Dro stanga rett inn og koblet av topp 2. Dro ut 1 meter rosa hydro i bakkant med pullabungen, og fisken lå i håven på under 1 minutt. Så at brodern på peg 2 også fikk fisk på første utlegg. Bra, for det betyr at det står vederbuk på flere deler av strekka.

Regnet da med at det skulle være flere vederbuker der, så byttet direkte over til blå hydro. Fikk en 2-3 vederbuker til relativt raskt, og blå hydro med pulla fungerte meget bra. Jeg tror jeg var den som var rasket fra jeg kroket fisk til den lå i håven.

Rune på min venstre side kom i gang etter hvert og han dro meget bra. Det ble dødt hos meg når han dro som mest, så da måtte jeg sjekke abborplassen for å få hvilt hovedplassen. Ikke noe fisk på abborplassen dessverre.

Fjellis på min høyre side fikk kun 1 fisk på TAP, men han dro meget bra på feeder opp mot stokkene på motsatt side. Og det så ut til at snittet på vederbuken han fikk der var litt bedre en de vi andre fikk på TAP.

Alle fikk greit med fisk i ca 3 timer. Og så ble det bråstopp. Jeg hadde satt opp en bankstikk med 10 cm måleintervaller på i vannet bak brygga. Da vi startet satte jeg den på 60 cm. Etter 1 time sto den på ca 50cm, etter 2 timer sto den ca på 70 cm, og etter 3 timer var den oppe på 80 cm.

Jeg klarte å lure opp en sik på ca 7hg ca 20 min etter det ble dødt for alle. Men siste 45 min eller noe hadde ikke jeg eller noen andre et eneste napp til. Etter vi hadde pakket opp og veid inn alle gikk jeg å hentet banksticken min, og da sto den på 90cm. Da var det nesten så vannet slo opp mellom plankene på brygga.

Jeg endte opp med 3 sik og 16 vederbuk, 20. 940 gram, og det hold til en 3 plass i dag.





















Fjellis tok meg med feederen, og brodern fisket meget bra fra start og et par timer utover, og ble dagens vinner med 25.380 gram. 160 gram forran Fjellis. Jeg snek med forran Rune med 480 gram. Så den siken jeg fikk etter det ble dødt viste seg å bli meget viktig. J

På fredagens treningstur syns jeg loosefeeding var meget bra, men i dag virket det som det var bedre respons på å kaste en håndfull ball med fòr etter hver fisk. Jeg syns også at mais var bedre på kroken en dobbel maggot.

3 kommentarer:

  1. Er ikke heeeeelt sikker på det med farten fra kroket fisk til den lå i håven, men det med "pulla" var effektivt :)

    Rune

    SvarSlett
  2. Jeg skal ikke si 100% sikkert at jeg var raskest fra kroket til fisk i hov nei, men jeg følte det slik iallefall. Skulle vært morro å hatt noen bak til å tatt tiden på vanlig drilling mot pulladrilling. :)

    SvarSlett
  3. Jeg er jævlig god til å ta tiden så denne jobben passer meg utmerket....he,he.....hilsen en som helt har glemt hvordan det er å ha fisk i håven

    Med hilsen Bucco

    SvarSlett

Post Comment