Totalt antall sidevisninger

mandag 9. april 2012

2012-04-09 Springleague nr.1 - Rakkestadelva, REMA-strekka

Forberedelsene til dette stevnet var langt fra optimale. På vei hjem fra fiskinga igår ble jeg plutselig dårlig. Ble slapp, frøys og svettet. Kom hjem å måtte sitte på ramma. Prøvde å sove litt. Våknet opp og spøy, så på ramma igjen. La meg til å sove, sto opp 1 time før en vanlig for å lage tackler. Var fortsatt syk, men må bare bite det i meg ettersom dette er en cup, og kan ikke gå glipp av et stevne da.

Vi ble 6 stk til start i dag. Savnet et par Gjøvikinger, men mulig dem ble skremt av værvarslet. Var jo spådd 2 varme og sludd/snø hele dagen. Og det slo også til.

Jeg trakk nedstrøms kant, peg 1, Håvard på peg 2, Alex på 3’ern, Fjellis på 4’ern, Finn Erik på peg 5 og Tonje på oppstrøms kant, peg 6.

Peg 1 var den samme peggen som jeg hadde på kula vi hadde på onsdagen. Da jeg Finn Erik og Tonje fisket. Så visste jo hvordan den så ut. Rigget litt andre dupper en sist gang. Måtte ha noe mere følsomt til den utrolig forsiktige flira så valgte dupper med stålstamme og plastikk antenne. 1,5 grams på 13 m, og 1 grams på topp 7. På mine 2 swimmer på topp 4 (en høyre og en venstre) så brukte jeg Colmic Spillo i 0,5 gram. Slank dupp som gjør at fisken kjenner minst mulig motstand.

La ut en ball med en del pinkies i på begge topp 4 swimmene. La deretter i 2 baller med litt caster i på topp 7 og tilslutt 5 baller med død maggot og casters i på 13 m.

Startet å fiske topp 4 høyre. Fikk en 5-6 fisker ganske raskt, men så døde det ut. Prøvde topp 4 venstre, men klarte å miste de 3 første jeg hadde på der, før jeg fikk den 4de. Så ble det dødt. Prøvde topp 7, men der var det helt dødt.

Gikk ut på 13 m. Fikk som vanlig noen flirer der, samt så fikk jeg ei lita brasme. Bare 150 gram eller noe. Ble etter hvert dødt, så la ut en ball til med mat og gikk inn på topp4 høyre.

Var noen fisker der igjen, men døde som vanlig ut etter en stund. Fortsatt dødt på topp 7, så den plassen prøvde jeg ikke noe mere i dag.

Ut på 13 igjen, og fikk en par flirer, så ei brasme på 250 gram :-D, og så ei lita brasme til på 150 gram, og så en snørrgjørs. La da ut en ball igjen og gikk inn på topp 4 høyre.
Alex ble brått spysjuk å var oppe på jordet å leverte litt. Tror ikke jeg har smittet han. Er nok bare noe som går for tiden.

Fikk bare en par morter, og så at Håvard hadde fòret i gang laua og han samlet ganske raskt vekt på det. Var jo noen lauer på 20-30 gram innimellom de på 7-12 gram også. Jeg hadde mye mere lyst til å fiske trå flire, men jeg kunne ikke sitte å se på å bli slått. Tok tacklet til topp 4 venstre, satte duppen 50 cm fra kroken, samlet blyene til en bulk midt mellom dupp og krok, og hadde 2 droppere under der.

Startet å fiske samt kaste en liten ball med fòr på hvert kast/fisk slik jeg alltid gjør på lauefiske. Var trått til å starte med, men ble litt bedre etter hvert. Absolutt ikke noe sommerfiske etter laue, for tror jeg lå på 1-2 lauer i minuttet. Beste minuttet hadde jeg kanskje 3-4 fisker. Når jeg hadde fisket seriøst etter laua i 15 min, så ble det mye dårligere hos Håvard. Var nok ikke dumt å sitte nedstrøms kant med tanke på lauefisking. Spurte Håvard hvor mye han hadde og han hadde da 91 fisk. Jeg hadde da 75. Et kvarter senere hadde jeg 5-6 fisk mere en han. Det var nå såpass dårlig lauefiske hos Håvard at jeg tok sjansen på å gå ut på TAP igjen men fortsatte å fòre laua, slik at han ikke skulle begynne å få bedre igjen.

La ut tacklet på 13 meter. Gikk nok ikke mere en 30 sek, så forsvant duppen. Kroket inn i noe som tok 1,5 meter med rosa hydro. Fikk den med meg en par meter innover så datt den av L Var nok ei brasme på 5-8hg.

Ut igjen, fikk ei lita flire. Så prøvde jeg å lette duppen ut av vannet for å erte i gang fisken. Så da at duppen «nikket» og tok et tilslag inne i løftet. Ny brasme på, men etter 4-5 meter detter denne av også L. Kun 5 minutter igjen nå, og rekker kun å få ei flire til. Var tydelig at det var noen brasmer inne på fòret etter at den plassen hadde fått hvilt i 45min mens jeg fisket laue.

Håvard fikk 5-6 raske morter under lauefòret på slutten. Var vel det man kan kalle bagging på kort TAP. Mulig vi alle var litt for forsiktige med fòringa for var nok ikke tilfeldig at det var myyye mort under der det hadde blitt fòret hardt etter laua.

Slik ble vektene i dag:

110 fisker - 1940 gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment