Totalt antall sidevisninger

lørdag 19. januar 2013

2013-01-19 Pimpeltävling på Södra Hyn

7 stk fra Acerina og 2 stk fra Pimpel Sør tok turen fra Østfold i dag. Vi møttes på Ramstad kl 06.30. Ble Lennart, Håvard, Fjellis, Tonje og meg selv i Lennart si kasse. Jan Morten, Christer, Luci og Remi i Audi’en til Jan Morten.

Vi var fremme ved vannet i 08.20 tiden, så god tid til skravling, klargjøring etc. Var 18 minus når vi parkerte bilen, så kunne bli en kald fornøyelse. Men var spådd sol fra skyfri himmel og minimalt med vind, så skulle nok gå greit.

72 fiskere stilte til start i dag.

Tuslet bare ut til øya og startet der. Så en svenske bare 20 meter fra meg som dro 4-5 fisker i første hullet, og en av dem var over 2 hg. Jeg borret meg sørover. Tonje fikk 2 fisker i sitt andre hull. Jeg fikk vel min første i hull nr.4 eller 5. En hektosfisk. Et par hull senere så kroket jeg noe bedre, men sena røyk oppe i stikka. Ikke bra. Men så at sena lå i snøen ved siden av hullet, så heiv meg etter den og fikk tak i den. Håndro opp en 4 hg. Tur i uturen.

Knøyt om, og fortsatte og borre. Fikk en 1 hg fisk i noen hull senere. Var en del folk der jeg startet, så borret alene sørover. Etter hvert med 20 meters mellomrom. Etter 10-12 hull slik, så startet jeg og borre med 30 meters mellomrom. I ene lokkedraget var jeg borti noe større, men skvatt slik at jeg mista stikka. Borret et hull til 5 meter unna, men kjente ikke noe. Noen hull senere fikk jeg en 20 grammer. Ikke noe rundt.

Startet og borre med 50 meters mellomrom mot sørenden av sjøen. Når jeg var 100-150 meter på utsiden av Jim, Jan Morten og Christer, og vi hadde fisket i ca 2 timer, så fikk jeg en fisk. 150 gram eller noe. Borret nordover igjen langs land oppover der. Fikk en og annen slenger. Pene fisker på alt fra 1-3 hg, men var så veldig få av dem.

Prøvde å borre 5 hull på rad med bare 5 meters mellomrom, for å prøve å dra med meg noen fisker bortover. Slik at dem etter hvert ble mange nok til å hisse opp hverandre. Fungerte til en viss grad følte jeg, men ikke bedre en at jeg max klarte 2 i et hull.

Fikk et greit hull utenfor Christer. 3 stk 3hg på rad. Støtet litt i pilken der, men ble veldig fort dødt igjen. Borret videre nordover, men ble igrunn bare dårligere og dårligere. Hadde fisket i 2 timer og 45 minutter og var kun oppe i 14 fisker. Når jeg traff på Christer så hadde jeg 4 og han hadde 10. Men jeg hadde bedre snitt en han.

Måtte ta et valg, og valgte å stikke tilbake til øya der jeg startet. Selv om det var ca 1,5 kilometer tilbake dit. Heiv sekken på ryggen og småjogget/gikk fort. Tok vel 10-12 minutter. Fikk med meg Christer på turen også. 1 time igjen når jeg var fremme der jeg startet.

Borret mellom hullene fra tidligere i dag. Fikk en fisk her og en fisk der. Gudskjelov greit snitt. Fikk et hull med en 4 hektos. Slapp ned igjen, og pilken stoppet 20 cm under iskanten. Ny 4 hektos som tok på vei ned. Men ingen flere etter denne.

Konkurransen var brått over. Men jeg hadde fått 16 fisker siste timen, og med de 14 jeg hadde fra før, så ble det 30 fisker i dag. Så ut på høyden i dunken at det var et sted mellom 5 og 6 kg.

Fikk etter hvert veid inn fisken, og de veide 5765 gram. Det gir meg et snitt på pene 192,16 gram.



Dette ga meg en 7 plass i HS og totalt.


Vinneren i dag, Roul Steiner, hadde truffet skikkelig fra start, og hadde over 10 kg første timen. Og etter 4 timer hadde han 15861 gram. Men falt nesten 6 kg ned til nr.2 i dag, som var Berndt Berggren. Han hadde 9923 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment