Totalt antall sidevisninger

onsdag 6. november 2013

2013-11-03 Matchman of the Year, Norrköping - Dag 2

På lørdagkvelden møttes vi norske i hotellbaren for en øl før vi gikk videre til Texas Longhorne for en bedre middag sammen med Kent, Christer og Tommy. God mat og mye fiskeprat, akkurat slik jeg liker det.

Var tidlig i seng denne dagen også, og når vi våknet så mente Runar at det ikke var plagsomt mye snorking denne natten. Bra for han.
Møtte opp til trekking. Hadde fòr igjen fra dagen før, så var bare å vente på trekking. Opp av posen trakk jeg peg 8, samme plassen som brodern satt på i går. Relativt fornøyd med den plassen. Jeg ville enten sitte høyre, eller inn mot midten nå på dag 2. Så dette ble da en mellomting av begge ønskene.
Brodern havnet på peg 7, så da fikk han viljen sin. Han har visstnok et stort ønske om å sitte på samme seksjon som meg. Ikke vet jeg hvorfor, for ofte så ender det med at jeg slår han. Hehe. Bra at han har ambisjoner.
Jeg rigget opp som dagen før. Topp 6, 13m og slider. I tillegg rigget jeg en slik marginsstang i tilfelle det skulle bli übertrøgt. Var dypere her en på peg 6. Tacklet på topp 6 fra i går var faktisk ikke langt nok i dag. På 13m var det også ca 20 cm dypere i dag enn i går.
Fòringen var også lik gårsdagen.
Startet å fiske 13 m. Var trått fra start for meg. Så at alle rundt meg fikk fisk, men jeg kjente ikke noe. Jeg kjørte med høy bulk, ca 1 meter, for følte at fisken var trå i det kalde vannet. Det kunne jo ikke være feilen for at jeg ikke fikk napp!?  Brodern hadde vel 3-4 fisk før jeg fikk min første.
Jeg kastet en håndfull ball hvert eneste utlegg fra start. Måtte prøve å få sparket i gang swimmen. Syns Dag Even og Finn Erik fikk relativt bra fra start, og så ut som brukbare fisker også. Christer på min høyre side fikk litt på TAP fra start også, men han syns nok ikke det var bra nok, selv om han ledet på meg, for han gikk ut og testet slider i stedet.
Fisket ble etter hvert bedre for meg og jeg startet å ta innpå brodern i antall. Og jeg hadde klart bedre snitt på mine fisker en brodern, så mulig jeg hadde passert han på vekt allerede. Et og annet utlegg innimellom så satte ikke duppen seg skikkelig. Jeg hadde 2 stk nr.4 hagl mellom bulken og kroken, og det var tydelig å se når begge haglene ble holdt oppe. De gangene jeg fikk slike napp så var det de største fiskene jeg kroket. Brasmer på 0,5 til 1 kilo.
De gangene brodern var på 13m så fikk jeg klart flere en han, men når han gikk inn på topp 5 så fikk han raskere fisk en meg, men da med dårligere snitt. Phil på bortsiden av brodern fikk også mange i antall på 5 meteren sin, men han fikk også noen bonuser innimellom.
Cirka halvveis uti konkurransen så hadde det gått noen minutter som jeg ikke fikk noe. Følte jeg måtte prøve noe annet. Christer pukket ok på slider. Jeg lagde 5 håndfulle baller for å kaste ut på 13m før jeg gikk ut på slider. Fikk et siste napp rett før jeg hadde tenkt til å bytte til slider, og det var ei kilosbrasme. Da måtte jeg jo prøve mere, så kastet bare uti den vanlige ene ballen. Fikk en fisk til med en gang, men denne var ikke så stor. Ny ball, og ny fisk. 13 meteren hadde våknet opp igjen.
Så at Dag E og Finn E var ute å prøvde slider innimellom, så dem sleit tydeligvis litt på TAP. Jeg bare malte og malte på med 13 meter.
Fikk ei flire på 100-150 gram. Skulle kaste den i keepnettet, men treffer kanten og den spretter på utsiden. Så jævla bortkasta. Brodern sa at det kunne fort være en matchwinning fish. Mulig det kunne bli jevnt, men får da ikke håpe det stemmer det han sa.
I starten på time 4 så følte jeg at jeg kanskje var oppe å luktet på seksjonsseieren. Følte jeg fisket bra siste timen også, så såvidt jeg hadde fått med meg så gikk det mot seksjonsseier. Eneste jeg ikke helt hadde kontroll på var Lindblom på kanten. Jeg endte på 76 fisker Usikker på hvor mye det kunne veie, men måtte vel være rundt 20 kilo i alle fall.
Om jeg skulle ta seksjonen min, så ville det i så fall kun være Kent som kunne stoppe meg fra å ta totalen. Pratet med Runar, og han hadde 82 fisker, og trodde at det var flest i antall på sin seksjon. Men han var usikker på snittet mot resten på sin seksjon.
Dem startet å veie Lindberg på peg 1. Han hadde ikke fått all verden i dag og veide inn 10.850. Runar på peg 2 veide inn 20.430 gram på sine 82 fisker. Kent på peg 3 hadde hele 24.880 gram, så da hadde han nok en del bedre snitt en Runar. Kunne noen andre på seksjonen true Kent sine nesten 25 kilo? Marcus på peg 4 veide inn 22.080, så også han slo Runar. På peg 5 satt Tom, og han veide kun inn 19.680 gram. Sistemann på seksjonen var Phil. Jeg så han hadde fått mange, og også noen bonuser. Ante ikke hvor mye det kunne veie da. Vekta stoppet på 23.940 gram. Så nært, men fortsatt så fjernt liksom. Da endte Kent opp med 2 stk 1’ere, og han hadde jo 12 kilo mere en meg i går, så jeg ville uansett ikke ha sjans til å vinne Matchman of the Year i år da.
Jeg visste at Phil hadde fått en del, men følte liksom at jeg hadde ennå litt mere en han. Jeg tippet jo som sagt mine egne fisker til rundt 20 kilo, men ettersom Phil hadde nesten 24 kilo, så følte jeg at jeg måtte ha mere en det.
Først skulle vi veie inn bordern. Jeg hadde både flere og bedre snitt en han. Hans fisker veide kun 12.810 gram. Fikk svi for at han ikke klarte å få noe særlig med bonuser. Min tur, og mine 76 fisker veide 24.660 gram. Stusslige 220 gram bak Kent for dagens total. Kjipt. Veeeldig nær at den 100-150 gram flira jeg bommet på keepnettet med ble en matchwinning fish altså. Så på en måte neste godt at det var 220 gram og ikke 100 gram jeg ble slått med i alle fall. 24.660 delt på 76 fisk gir et snitt på 324 gram. Pent!



Videre hadde Christer 13.700 gram, nesten alt på slideren. Dag Even veide noe overraskende inn kun 12.090 gram. Trodde han hadde en del mere. Fiskene hans må ha sett større ut en det dem egentlig var. Finn Erik veide inn 15.660 gram. Og til slutt hadde Tommy Lindblom på kanten 19.510 gram.
Så da tok jeg seksjonen med komfortable 6 kilo.
Hele seksjonen på lave nummer hadde stort sett fisket topp 5 eller 6. Det var litt overraskende. Jeg hadde jo den oppe selv, men ettersom brodern hadde så dårlig snitt på sin kortplass så gadd jeg aldri gå inn der selv. Men dette er noe jeg må ha i bakhodet til neste gang.
Følte jeg traff bra på den positive fòringen min i dag. La i en håndfull ball fra utlegg en og hvert eneste utlegg eller fisk gjennom hele dagen. Høy bulk følte jeg også var bra. Fikk vel alle brasmene mine som nærmet seg 1 kilo høyt i vannet.
Fikk med meg 2 konvolutter for seksjonsseier begge dager og en konvolutt for 2 plass totalt. Grattis til Kent Adell som Matchman of the Year 2013.
Takker til arrangørene for en meget hyggelig helg. Jeg vil tilbake til Norrköping.
Jeg har ingen catcherbilder selv fra idag, men Phil tok bilder, så vil legge til bilder i denne så snart Phil har fått blogget og lagt ut bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment