Totalt antall sidevisninger

mandag 25. november 2013

2013-11-24 Winter League nr.6 - Isegran

Etter langtidsvarslet å dømme så vil dette antagelig bli siste WL-stevnet for i år. På fredag var det gangbar is på Lundebyvannet her nede i Askim, så da blir det isfiske som gjelder fra neste helg.

5 stk møtte opp til dyst på siste stevnet. Jeg og Tonje fra Acerina og Finn, brodern og Ole G fra Rau.

Etter tidevannet å dømme så skulle det være på topp kl 9, og på bunn i 15 tiden. Så da skulle vi altså prøve på nedadgående.

Vi så litt vaking rundt ene båten som lå på andre siden i kanalen, opp mot røret og veien som deler strekka.

Finn trakk plass 1 som var høyre kanten. Videre satt jeg, Tonje, brodern og Ole G kant mot venstre.





Lang historie kort. Kun Finn som klarte å få fisk i dag. Han fikk vel 9 stk på bolo og 2 på TAP. Jeg hdde mulig 1 napp på Bolo, og Tonje hadde 1 napp på TAP.

De 11 fiskene til Finn E veide 15,1 kilo.

Vannet gikk vel litt opp fra start, og så sank det litt igjen. Jeg blir aldri helt klok på dette tidevannsgreiene.




I totalen i WL 2013 så ble det da arrangert 5 stevner. Det betyr at kun 2 stevner teller. Både jeg og brodern hadde 1+1, men jeg går da forran han fordi jeg har høyere vekt. Så da vant jeg WL 2013. :) 


Nå er det isfiske som gjelder utover. Så følg med for blogginnlegg om isfiske i nærmeste fremtid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment