Totalt antall sidevisninger

tirsdag 6. september 2016

2016-08-21 GP nr.6 - Nitelva v/Peppes og Sagdalen

Tid for GP nr.6, og jeg må snart begynne å ta innpå brodern om jeg skal klare å vinne GP-serien i år.
Lillestrøm Sportsfiskere sto som arrangør idag, og Cato var tidlig på plass for å ta påmeldingen. 13 stk møtte til start, og da ble det til at vi satte 7 stk på Peppes og resterende 6 i Sagdalen.

Jeg selv trakk peg 12, og det ligger i Sagdalen. Sist gang det var stevne der inne så hadde vel dem som satt i nærheten av odden inni der fått fisk fra start, mens dem som satt nærmere fossen først hadde fått noen fisker i andre halvdel av konkurransen.

Min plass lå nest lengst inn i Sagdalen. Kant innerst mot fossen satt Philip. På min venstre side, peg 13 satt Eskildsen, så Jonny, brodern og kant ytterst Odd H.

Rigget en match mot båthavna på andre siden. 11 TAP (dypere der en 13 TAP), og en 6 TAP. 5 meter på samme plass samt endel lauestenger i lengder fra 2,5 til 4 meter.

La ut veldig lite fòr/mat i grunnfòringa, for forventet surt fiske.

Startet å fiske, og fikk en og annen laue. Men så tydelig at det var mere fisk ute hos Odd H og brodern. Prøvde etterhvert TAP, men ikke noe på hverken 11 eller 6. Inn igjen å kjempe etter laua. Begynte å nærme meg 200 lauer, men tippet at Odd H og Tommy hadde over 300. Måtte teste TAP igjen. Ikke noe på 11, men fikk 7-8 stk morter og flirer på TAP 6. Men desverre døde det ut igjen. Koppet i en liten ball til og gikk inn å fisket laue igjen. Odd H og brodern drar bare mere og mere fra meg. Dem startet også å få mort og flire på 4 meter toppknytt på bunnen.

Jonny og Eskild som satt mellom meg og dem 2 ytterste fikk ikke noe snurr på ting dem heller. kun dem 2 ytterste som hadde noe fiske å snakke om. Philip fikk ennå mye mindre en meg igjen. hadde vel en 20-30 lauer. Så han pakket opp før tiden og dro på bursdag istedet.

Jeg gikk ut igjen på TAP etter 3 timer. FIkk 6-7 mort/flirer til, men så dødt igjen. Er rett og slett ikke nok fisk her ser det ut til. Ikke noe på match heller. '

Når det var igjen 30 minutter hadde jeg en fisk som jaget på laueplassen min. usikekr på om det var abbor eller gjedde, men satte på en mark på lauetacklet og prøvde å se om den tok, men det gjorde den ikke. Samtidig da ble sola borte bak en sky, og da ble lauebettet ennå dårligere. Så grunnet skygge samt den ene jagingen så klarte jeg kun å lure 1 laue til siste 30 minuttene og jeg var definitivt ute av det, for Odd H og Tommy dro bare bedre og bedre.

Jeg endte på 355 lauer og 15 mort/flire. 370 fisk altså. Hørte med brodern og han hadde 475 fisk. Odd H hadde ikke teller, men brodern mente han hadde flere i antall en Odd H, men klart dårligere snitt (Odd H hadde mange flere morter og flirer en brodern, for brodern hadde mest laue flrste 3 timene og litt flere mort og flire siste timen.

Startet å veie, og som nevnt 0 gram på Philip. Jeg selv hadde 5160 gram. Det gir meg et snitt på 13,94 gram. Eskild hadde 2,7 kilo og Jonny hadde 2060 gram.

Brodern veide inn 6730 gram på sine 470 fisker. Snitt på 14,31 gram. Ikke mye høyere snitt en meg, men litt mere mort og flire siste timen dro vel opp snittet litt iallefall.

Odd H vant som forventet etter slik fisket utviklet seg. Han hadde 8490 gram.

***************
På Peppes hadde Andrzej vunnet fra, litt overraskende, innerste kanten. Han hadde fått litt brasmer/skimmers på match forsto jeg. Veide inn 7850 gram. Artur fra nest innerst kant ble nr.2. Han hadde også fått skimmers. 4940 gram hadde han. Kun 40 gram bak kom Dag E, og yttligere 190 gram bak han kom Tonje.


Dagens resultater: http://gabloggen.blogspot.no/2016/08/2016-08-21-resulater-gp-nr6-nitelva.html

Stillingen i GP-serien etter 6 av 9 stevner: http://gabloggen.blogspot.no/2016/08/2016-08-21-stillingen-i-gp-serien-etter.html

Så istedet for å ta innpå brodern, så rykket han mere ifra meg. Men håpet er ikke ute ennå. Mine 4 beste er 1+2+3+3, mens brodern sine 6 er 1+1+1+2+3+4.

Om jeg da vinner siste 3 stevnene så havner jeg på 1+1+1+1+2+3 og vil jo ta han om han max får en 2'er, og 3er eller dårligere på siste 3 (1+1+1+2+2+3). Så ser ikke lyst ut for min del, men kjemper på til det blir matematisk umulig. Får iallefall håpe på at jeg trekker på samme seksjon som han på dem resterende stevnene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment