Totalt antall sidevisninger

tirsdag 9. mai 2017

2017-04-30 Trening i Rakkestadelva, NORTRAPP

Satte meg mellom kjærra, ettersom det normalt er sikreste plassen, og ville jo igrunn ha mest mulig fisk nå på årets første tur.



Rigget opp bolo og fastmatch til andre siden, 13 TAP, 5 TAP og selvsagt et par lauestenger for å sikre meg fisk.

Startet med å fiske litt laue, og dem var jo som alltid på plass. Tok 40 stk første 5-6 minuttene, så la jeg fra meg den stanga. Gikk da på topp 5, og var litt mort og flire der. Absolutt ikke hektisk fiske, men var helt klart noe å jobbe med i alle fall. Testet også 13 TAP, men var helt klart mye vanskeligere her. Fikk vel etter hvert ei fin flire på 150 gram, men må la denne plassen hvile lengre.

Testet bolo på andre siden, fikk først litt brukbare flirer og morter, før det kom et par brasmer. Ble dødt etter brasmene. Fisket da litt topp 5 igjen, og fikk noen flirer/morter til. Koppen med mat jeg la ut her hadde igrunn kun gjort fisket dårligere. Samme skjedde på konkurransen i fjor. Snodig.

Ut igjen på 13, og fikk ei flire til her, men ikke noe mere. Så gikk da på bolo igjen. Fikk et par raske brasmer til, men så ble det dødt. Helt klart trått i dag. Vanskelig å få noen av swimmene til å levere noe mere en 2-4 fisker.

Inn på TAP 5 igjen, og et par morter/flirer til, men så dødt. Gikk på 13, og da fikk jeg faktisk ei brasme, men kun den ene. Veldig rart, for dem skal jo liksom være en stimfisk. Men føyer seg vel bare inn i hvordan bettet er i dag.

Ut på bolo igjen, og 2 nye brasmer der, så dødt.

Hadde fisket i over 4 timer nå, så på tide å pakke opp. Alle plassene leverte litt, så det er jo bra, men veldig trått. Trenger vel noen dager til med varmt vær kanskje. Men sesongen er uansett i gang, og det er jo moro.

Blir en ny tur hit i morgen igjen, og da blir Tonje med.
Håvard kom innom å hilste på, så da fikk jeg tatt et catcherbilde også.

Nærbilde av fangsten:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment