Totalt antall sidevisninger

fredag 19. mai 2017

2017-05-17 Treningstur Flisaelva

Jeg og Bentis bestemte oss for å feire Norges nasjonaldag i Flisaelva, så da ble det jo det. Var på plass til kl 09.30 og startet fiskinga kl 10.45. Jeg satte opp en 22 grams torpedo samt en 8 grams rund. Den runde ble litt for liten for å trotte, så ble mest til at jeg fisket torpedoen.

Gikk vel 2 timer før en av oss kroket noe. Min tur først, og jeg fikk en harr av alle ting. Lars Roar svarte litt etterpå med ei brasme. Så fikk han en vederbuk. Da svarte jeg med en vederbuk. Så fikk Bentis ei brasme til. Så fikk jeg en vederbuk.

Det var alle 6 fiske som kom opp i dag. Jeg hadde vel 5 napp til som jeg ikke klarte å kroke. Den ene var på en hel dendra. Hue på dendraen hang igjen, og resten var "tøggin". Er ikke småfisk inne i elva ennå, så må da ha vært en vederbuk som hadde knust dendraen med svelgrekkene sine. Mest sannsynlig stått med åpen munn, og da jeg kroket så hadde jeg klart å unngå å treffe leppa på den. Ganske utrolig syns jeg.

Bentis 3 store og jeg 2 store og en liten, så han tok meg vel på vekt... Must try harder.

 
 
Er på disse tider det skal komme opp myyyye stor fisk i Flisaelva, så vi var nok kun 2-3 dager for tidlig. Jeg har klokketroa på et skikkelig bra fiske her på GP'n neste helg. Gleder meg som en unge. Flatduppfiske etter stor fisk er dritkult. Håper å se mange av dere der på GP'n.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment