Totalt antall sidevisninger

fredag 29. september 2017

2017-09-09 VM i Belgia - Dag 1

Ferdig rigget og klar for dag 1. Peg B17

På B14 satt mitt store idol, Will Raison. Og rett til venstre for meg, på B16 satt regjerende verdensmester Jernej Ambrozic. Ennå lengre ned til venstre satt også Diego Da Silva. Mange har spådd han til å være en av dem som kan vinne VM individuelt i år.

På B20, men da ikke på min undersektor, satt Jacopo Falsini

Startet jo på topp 5 etter gobi. Er jo det eneste jeg føler jeg har noenlunde taket på. Var relativt bra fiske fra start, og bra snitt også, ettersom jeg fisker veldig nøyaktig med tanke på dypet. Jernej på min venstre side fulgte meg bra på antall, men så han hadde klart dårligere snitt. Han fisket 2 og 3 meter toppknytt. Etter 1 time hadde jeg 77 gobi. Jernej hadde vel 88. Spanjolen og Ungarenren hadde også relativt mange, men var altså helt der oppe etter time 1.

Men litt inn i time 2 ble det brått veldig mye dårligere. På samme tidspunkt så jeg at Raison drillet en stor fisk. Ei brasme på tett opp mot 2 kilo. Rå mann. Han fikk forøvrig 3 til dem neste 1,5 timene og ut fra det jeg hørte og så selv så kom han til å vinne seksjonen LETT.

Jeg gikk ut på 13 TAP når det døde ut på gobi, men var bare gobi der også, evt hork som var på samme størrelse som gobien. Prøvde inne på topp 5 i et par minutter i hver time, men plassen var så si død. Jernej hadde en plass på ca 9,5 meter der han plukket en og annen gobi, men dem var små og det gikk ikke fort heller.

Jeg kjempet på det jeg maktet, men lite betalt. Følte jeg falt nedover og nedover på seksjonen. Var omtrent likt med Jernei tipper jeg, og klart forran min Irske nabo til høyre for meg. Yakushin litt lengre til høyre for meg tok stadig innpå for han klarte å få en og annen mort.

Tiden rant tilslutt ut og jeg endte på ca 140 fisk. 144 hadde stewarden telt. 



Kay fulgte veiingen på min underseksjoen. jeg tippet seg av mine ca 140 gobi skulle veie rundt 2 kilo. Lee Edwards fra Wales 2259 gram på E1, Eddie Francis Sør Afrika på E2 769 gram. Han tar jeg iallefall. Zoran fra Makedoni på E3 1072 tar jeg også. Diego da Silva fra Frankrike E5 hadde 2041, og han kan jeg kanskje ta. Sånn gikk det oppover strekka. Nervene er til å ta å føle på. Kom til naboen min Jernej, regjerende verdensmester, han veide inn 2041, samme som Da Silva.

Mine fisker viste seg å veie 2113 gram. Slo da både Jernej og Da Silva, og det var digg kjenner jeg. Hadde 9 stk bak, og visste jeg iallefall slo naboen min på høyre side i tillegg. Etter han er det kun Yakushin, og han tror jeg tar meg.




Fullstendige resultater fra min del a B-seksjonen:
Ser på fishcounten hva folk har gått for. Raison fisket gobi første timen og hadde vel rundt det samme antallet som meg, så fikk han brasmene sine og litt annet smått innimellom. Laszlo må også ha fisket gobi kort. 205 fisk er pent, men tipper han har fått noe bedre bedre morter underveis. Den som hadde flest på min seksjon ser jeg er Sanglas fra Spania. 237 fisk, men relativt "lave" 2032 gram. Garantert fisket toppknytt og får da for dårlig snitt. Finnen har hatt pondus og sittet å fisket stormort. Kun 76 fisk, men 2269 gram.

Surt å se i ettertid at det kun er 334 gram opp til 4.plass. Og kun 59 gram for en plass høyere. Han rett før meg var jo Yakushin og så faktisk at han slidet en hektosmort mot håven da sluttsignalet lød. Vet ikke om fisken var i håven og over vannet før sluttsignalet var helt over heller. Mulig han puttet den tilbake også for alt jeg vet. Men der ser man hvilke marginer som er i et VM. Men på den positive siden, så ser man jo at jeg faktisk slo regjerende verdensmester Jernej som satt ved siden av meg, og da skal man vel ikke klage så altfor mye. Slo også Da Silva som var forhåndstippet til å være en av dem som meget fort kunne vinne VM individuelt i år.

Norge ligger på 29 plass av 38 nasjoner etter dag 1:

Belgia leder, forran England, og Frankrike på 3.plass. Dem 3 alle forventet ville ligge topp 3 etter idag. Sveits på 4de er en bombe, så dem må ha knekt koden. Finland er jo i form etter sin medalje i klubblagsVM, og klinker til med en 6-plass etter dag 1 her. Det skal sies da, at dem har Belgisk hjelp, og ikke hvem som helst heller. Finnene har både før og under hele turen hatt tidligere verdensmester Guido Nullens som sin personlige hjelper, 100% dedikert til dem. Han vet jo en og annen ting om hvordan man skal fòre til belgisk mort, og hvordan presentere agnet til dem.

Topp 50 individuelt:

51-100 Individuelt (jeg ligger da på en 83.plass etter dag 1):

101-150 Individuelt:

151-190 Individuelt:


 Slik skal vi sitte i morgen:


For å analysere seksjonen jeg skal på i morgen, så gikk det slik på E-seksjonen idag:

Brodern hadde så si ikke fått noe annet en gobi hele uka. Slitt ennå mere en oss andre å få mort, skimmers, abbor etc. Men idag, da han gikk for gobi var det plent umulig å få dem sa han. 5 fisk eller noe første halvtimen, så da måtte han jo gå langt å prøve å få blankfisk da. Og idag fikk han endel av dem faktisk. Småskimmers, små morter og også 3-4 sørv. Sørv hadde vi vel ikke fått ennå denne uka, så det var jo litt spesielt. 

Prøver å studere resultatlista for å se om det er noen områder som jeg IKKE vil sitte, men ser vel egentlig ikke noen områder som skiller seg veldig ut, hverken som veldig dårlige eller veldig bra. E-seksjonen ligger litt alene lengst opp i kanalen, så ordentlig kantplass på begge ender. Jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde trukket peg 38, 37 eller 36, men som sagt så ser det ikke ut til at det er så farlig hvor man ender på seksjonen. Jeg fikk ikke mort her når Norge satt i box 37, så må vel gå for gobi i morgen også. Litt skremmende å høre at brodern ikke fikk noe gobi, men ny dag, nye muligheter, så får se hva som skjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment