Totalt antall sidevisninger

mandag 11. juni 2018

2018-05-20 Sensas Open Lidag - Dag 2

Dag 2 og vi i laget fisker dem samme seksjonene. Jeg havnet på B4 igjen. Selvsagt fornøyd med det. Ble jo nr.2 der igår og vet akkurat hvor det er fòret. Tom Östlund havnet på B5 og hadde Limpan på B3. Tom er jo kjent for å være en av dem aller beste i Lidan, så her skulle jeg få nok å henge fingrene i.

Rigget opp 3 tackler på 13 TAP igjen. ikke noe lauestenger eller kort TAP. Ikke bra med alle eggene i en kurv, men sånn får det bli idag.

Koppet i noe hardere idag enn igår. Litt gambling, for ikke alltid det er bra på dag 2 heller, men den som intet våger intet vinner.

Startet med det lette tacklet agnet med mygg. Ei ok brasme på første utlegget. Da var det bare å legge bort den riggen å gå på den tunge med en gang. Fortsatte å plukke ganske greit hele første timen. Limpan fikk også ok, men dårligere snitt, mens Tom sleit.

Ettersom jeg hadde lagt i såpass mye mat i starten trengte jeg ikke å koppe i mere før langt ut i time 2. Hadde fått 2-3 mindre fisker på rad da, og det er et greit tegn at det begynner å gå tom for partikler uti der.

Tonje var med som bankrunner og hun pratet om utrolig dårlig fiske til høyre for meg. Høye nummer på B, og også hele C og D seksjonen. Finn satt visstnok å lirket 10 grams flirer. Bedre en ingenting såklart, men ikke det man forventer å måtte kjøre på dag 2 i Lidan.

Hørte dem fikk brukbart på A-seksjonen, men skulle vise seg at dem fikk en del mer en jeg fikk inntrykk av. Men jeg får kun gjort noe med min egen seksjon, så gjorde det jeg kunne for å få flest mulig fisk i mitt eget keepnett, og prøve å distansere resten av B-seksjonen mest mulig. 15 min før slutt fikk jeg en ordentlig brun brasme. Kunne jeg få flere sånne så øker vekta fort. For denne må da minimum være 1,5 kilo, om ikke nærmere 2 kilo. Men ble dessverre med denne ene.

Gikk i grunn greit gjennom hele konkurransen. Hver gang jeg fikk flere små på rad la jeg i mer mat, og da kom dem litt større fiskene tilbake. Mistet som vanlig i Lidan en del fisker på vei inn. Man kunne jo da kanskje løst dette med å bruke litt tynnere elastikk, men det ville igjen gått utover tempoet, så valgte å kjøre videre med det jeg brukte og heller miste en og annen.

Endte på 45 mindre skimmers og 42 større. Dem større er på minimum 500 gram. Jeg ble nok litt påvirket av at folk rundt meg sa at jeg fort kunne ha 50 kilo, så startet å tro på det selv. Ikke bra, for jeg bruker å være flink til å kalkulere min egen vekt. 42 større med et snitt på f.eks 700 gram = 29,4 kilo + 45 x 300 gram = 12,9 kg = totalt 42 kilo.

Viste seg at det ikke var fullt det engang, men 38,780 er fortsatt en bra vekt da. Og ny PB for meg i denne elva.

38.780 gram

Nest best på min seksjon ble Limpan med 17.950. Han hadde antagelig like mange fisker i antall som meg, men en del dårligere snitt. 

B-seksjonen:

På den andre seksjonene hadde Stig fått en bra vekt på 25,6 kilo. Vinneren på A ble Lindblom med utrolige 50,5 kilo. Nr.2 hadde også veldig bra, Sandberg med 45,9 fra A1 "under" brua. Og også Freddan hadde over 40 kilo med sine 41,4 kilo.
Syns jeg hadde bra tempo, så måtte høre med dem hvordan dem kunne slå meg med 10 kg. Spurte Lindblom om han hadde bra snitt på fisken. Han fortalte at han hadde fått 8 slike store brune, hvorav 3 av dem på 3 utlegg på rad. 8 slike er jo fort 12-16 kilo. Spurte også Sandberg, og han hadde fått 5 slike brune brasmer, og også han 3 stk på 3 utlegg på rad.

På C-seksjonen ble Krzy nr.3 med 5,5 kilo. Kun 2 kilo bak vinneren på seksjonen.

På D-seksjonen ble Leszek også nr.3 på sin seksjon, med 5,1 kilo. Vinneren der, fra SWEA, hadde 13 kilo.

Jeg tenkte at ettersom Constellation, SWEA og Splash alle hadde en gedigen vekt på A-seksjonen, så kom dem til å danne pallen for helga. Men Splash var særs uheldige med trekningen idag og fikk følgende vekter på B, C og D seksjonen. 2790, 700 og 1030 gram. Så på min seksjon alene så dro jo Acerina fra med 36 kilo.

Så det endte faktisk med at Acerina kom opp på pallen med en 3.plass. 119 kilo, og da kun 3 kilo bak Constellation på 2.plass. SWEA vant relativt suverent med over 140 på laget.

Totale resultater for helga:

Takker til arrangører og konkurrenter for en flott helg i Lidan, så sees vi forhåpentlig igjen i 2019.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment