Totalt antall sidevisninger

onsdag 13. juni 2018

2018-06-02 Åpent stevne - Mjøsa, Espern

Da var det endelig et stevne i Norge. Åkersvika på Hamar. Ei uke før stevnet så det ut til at det skulle kunne fiskes på Fugletårnet, men 4-5 dager før stevnet stagnerte vannstanden. Var fortsatt 10-12 cm for mye til å arrangere der, så da ble det til at vi skulle fiske Espern, og ny avgjørelse lørdag kveld hvor feederstevnet på søndag skulle gå.

12 stk møtte til start, og det er vel noenlunde som forventet, kanskje noe i overkant også faktisk. 2 seksjoner av 6 stk da. Jeg havnet på peg 6, så ca så midt på strekka som man kan komme. Fikk brodern på peg 7, som da er kant mot den andre seksjonen, og Andrzej på peg 5.

Rigget feeder halvlang og lang, 13 m TAP, 5 meter TAP og lauestenger. Så det gikk noe lauer å vaket mens jeg rigget, så skal vel da uansett klare å lure noen slike, så gjenstår det å se om det kunne være noe mort tilstede også.

Starten gikk og jeg startet med lauefiske. Kan alltids bytte over til mort om andre skulle begynne å få det. Lauefisket var som det bruker å være på Mjøsa. Veldig stykkvis og delt. Kan får 2-3 raske, så dødt i 3-4 minutter, så kanskje ei til, så opphold igjen. Osv osv.

Kom meg opp i rett over 40 stk, så ble det tverrstopp, på alle. Fjellis hadde lite til nå, men begynte plutselig å få morter på 4 meter toppknytt. Etter å ikke ha fått noe på 30 minutter så gikk jeg til Fjellis for å se hva han gjorde. Gikk tilbake til min plass for å prøve å kopiere. Klarte å lirke opp 4 morter resten av dagen.

Endte på 46 lauer og 5 mort. Jonny nest innerst til venstre så ut til å ha plukket mere en meg, så redd han tar min seksjon. Thomas innerst hadde også endel, så redd han kunne ta meg også. Resten hadde jeg komtroll på.


3320 gram
Jonny vant min seksjon relativt komfortabelt med sine 4780 gram. Jeg var 3 hg forran Thomas, så da ble det en 2.plass på meg idag.

På den andre seksjonen kom Fjellis omtrent fra null etter 2,5 time til  vinne stevnet totalt, med sine 6180 gram. Grattis Fjellis.  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment