Totalt antall sidevisninger

onsdag 20. juni 2018

2018-06-20 Lappland Bream Master - Dag 4 - Sällsjön D

Da skal årets Lappland avgjøres. Som nevnt igår vinner vel mest sannsynlig Daniel. Jeg skal i på D Sällsjön sammen med Tonje, Fredde, Urban, Chefen og Örjan.

Liss vant fra peg 2 igår, og tidligere i uka vant dem fra peg 5 og peg 1. Jeg endte på peg 2, og skal vel ikke være ufornøyd med det. Var dessverre en kraftig vind idag. Så kraftig at det skulle vise seg så si umulig å få noe på bagger.


Men rigget selvsagt 2 bagger samt 2 feeder. Ikke noe lauestenger for må ha en høyere vekt en det kan gi. Og for mye vind til å fiske slider uten at det trassler endel. Gikk positivt ut i fòringa. 25 appelsiner på bagger og 5 liter "spoddet" ut med storfeedern.

Startet å fiske bagger, men ikke et livstegn. Dem jeg så som fikk noe på bagger var kun småabbor eller mort. Så da gikk jeg ut på feeder stedet. 5 første fiskene jeg fikk var abborer fra 50 til 300 gram. Ikke optimalt. Så Urban på storsteinen, peg 5, dra brasmer så fort han gikk ut på feeder.

Jeg testet bagger igjen etterhvert, og gikk faktisk på en fin fisk. Viste seg å være en abbor på ca 1,1 kilo. Ikke noe annet, så ut på feeder igjen. Fikk aldri noe drag. Mye plaget med mort, og en og annen strøbrasme, veder eller stor abbor mellom mortene. Urban dro bare mere og mere ifra.

Chefen på peg 3 fikk også mere brasmer en meg. Men ble dårligere hos han, og jeg tok innpå igjen og gikk vel antagelig forbi. Så startet Tonje å dra litt fisk. Første 4-5 på bagger, og så fortsatte hu å få dem på feeder. Hu tok kraftig innpå meg nå.

Fredde var borte hos meg å pratet etter ca 2-2,5 timer og han mente han kun hadde 3-5 kilo da. Jeg hadde vel noe mere en det. Men så da han gikk tilbake for å fiske så startet han å dra nesten med en gang, samtidig som det ble nesten helt stille hos Urban.

Siste timen ble min beste, og jeg hadde vel kanskje 12-15 store siste timen. Endte på 32 store, og kanskje 20 kilo. 

Visste at Urban kom til å slå meg og mest sannsynlig vinne seksjonen. Fredde antagelig rett bak Urban igjen og altså forran meg. Hadde troa på at jeg skulle snike meg forran Tonje, Chefen og Örjan.


Viste seg å veie 23.360
Startet å veie hos Fredde, og han hadde mere en jeg trodde. 30,9 kg faktisk. Videre til Urban, og 2 veiinger hos han også. 16 i første og så det var igjen 12-15 kilo et sted i andre. Viste seg å bli litt for lite, for Urban hadde 30.260 gram, så da tok Fredde seksjonen vår. Jeg ble nr.3.


På A-seksjonen så ble det ny sjørekord for 4de dag på rad. Men også 4de dagen på rad der det kun er en person som får klart mere en resten. Bo vant med 38.240. Tviler på at denne seksjonen blir brukt på neste Lappland, men var artig å teste. Kunne jo blitt en megasuksess.

På B så kom det opp en stk monstervekt i dag også. Claussen sto for den, og hadde 68.700 gram. Brodern ble nr.2 her med en liten mortfangst på 12,3 kilo.

På C var det bra fiske igjen, og endel bedre en igår. Og denne gangen var det peggen ingen vil ha, peg 1, som leverte. Markström banket til med 52.640 gram. Nr. 2 fra peg 2 ble Liss med 43,3 og peg 3 Bergman ble nr.3 med 18,3.


Som forventet etter storseieren igår kunne ingen tukte Daniel. Grattis som Lappland Bream Master 2018.


5 stk over 100 kilo er ganske bra. Jeg sneik meg inn på 7.plass med mine 89.480 gram. 


Jeg hadde mulighet til å vinne sidebetten før idag om jeg hadde klart å vinne samt at Liss og Daniel best kunne bli nr.2. Nå viste det seg at Liss ble 2 og Daniel 3, men jeg klarte jo ikke gjøre jobben selv med å vinne. Så da stakk Liss stakk av med sidebeten med sine 1+1+2+2. Daniel nr.2 med 1+1+2+3 og Markström ble nr.3 med 1+1+2+4. Jeg selv ble nr.4 med 1+1+3+3.


Mine plasseringer fra Lappland siden første gangen jeg var med i 2013 er da slik:
2013 - 2.plass
2014 - 7.plass
2015 - 2.plass
2016 - 1.plass
2017 - 2.plass
2018 - 7.plass

Det var alt fra i  år, så får man prøve igjen neste år. Absolutt en av årets høydepunkt for meg å være med på Lappland Bream Master. Tusen takk for at dere arrangerer Leif og Harriet!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment