Totalt antall sidevisninger

torsdag 17. november 2011

2011-11-17 Da er ennå mere fiskerelaterte ting på plass

Største tingen først.
En ny meitebil faktisk. Dyreste "meiteutstyret" vi har kjøpt så langt i livet.
Men da har vi iallefall eliminert problemet med at jeg og Tonje må kjøre hver vår bil når vi skal på meiting. Dette er da en ny bil, som er rigget for meiting med blant annet 2 stk "sigarettennerutganger" bak i kassa. Dette for å holde agnet kjølig før, under og etter fisketurer. Evt 1 til agn og 1 til mat under helgeturer. Disse uttakene er rigget til et ekstrabatteri i bilen. Om man skulle være uheldig å glemme at kjølebaggene står og går, så vil man alikevel ikke tømme hovedbatteriet på bilen og man får start på bilen neste morgen.


















Den andre tingen jeg fikk kjøpt meg idag var jaktstøvler. Venstrestøvelen på det gamle paret mitt ble det hull i sålen etter pigging, så det var på tide å få seg nye. Mine gamle støvler veier 1209 gram pr støvel, og de nye veier 1265 gram pr støvel. Til sammenligning veier Nokiastøvel i størrelse 44 1057 gram uten filtsokk, og 1165 med filtsokk. Støvelen jeg kjøpte idag heter Alfa Bever Pro Grip +.

2 kommentarer:

  1. Nice Niklas og Tonje :)
    Grattis med ny bil,er dere vel unt..

    Tøddy

    SvarSlett
  2. Takker :) Blir digg å slippe å kjøre to biler.

    Tonje

    SvarSlett

Post Comment