Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. februar 2012

2012-02-04 Isfiskekonkurranse på Skjeklesjøen

Var 20 minus når vi kom frem. Men var spådd vindstille og sol, og da er det normalt ikke så ille som 20 minus kan høres ut som. Og det ble det ikke heller. Flotte forhold, og ikke behov for votter.

Kontroll av biceps før start


Sørenden var sperret av, så fisket rett ut for starten i dag. Hadde et lite napp i pimpelen i 3je hullet, og ettersom jeg ville prøve å finne ut hva dagens kode var, så slapp jeg ned myskaen. Se om den lille rakkeren som dyttet i pilken ville ha en myska. Satt 30 sek å ristet, og så kom nappet. Var ikke en liten rakker alikevel kjente jeg. Hadde den oppe i hullkanten etter 10-15 sekunder, men den ville på en ny runde. Fikk den til hullkanten igjen etter 1 minutt, og da sklei den opp. Tredde tommelen i munnen på den og fikk den opp. Det var en abbor på ca 8 hg. Overrasket ja. God start i alle fall.

Fisket på videre, med pimpel. Fikk alt fra 1 til 7 i sånn ca annenhvert eller 3je-hvert hull. Men absolutt ikke noe drag. Slapp ned myskaen i hullet etter pimpelen innimellom, og dem bet fælt på det, men nesten umulige å kroke. Fisket med mygg på kroken. Bestemte meg etter hvert å drite i å fiske med myska etterpå, for de få jeg fikk på det syns jeg tok for lang tid.

Borret meg bortover en uborret strekke på slutten, men ikke noe særlig der heller. 5 min igjen, Stakk 50 meter utover på sjøen og gjorde meg et hull. Fikk en fisk på 2 hg. Rakk å borret 4 hull til rundt det hullet, men kjente ikke noe mere.

Fisket med Tonje i dag, og hun hadde 105 fisk. Mot mine 103. Hu hadde fisket tafs siste halvdelen av konkurransen. Satt ikke så langt fra Hønsen heller i dag, og da jeg så posen hans så forsto jeg at jeg hadde gjort noen taktiske feil i dag. Han hadde 244 fisk, på tafs. FAFO kom også med en pose med 3,2 kg i, og han hadde også fisket tafs. Runar startet sammen med meg, men stakk over på andre siden. Han hadde kun 5 fisk første timen, og avsluttet etter 3 timer med 98 fisk. Han pimplet.
Mine 103 fisker veide 3066 gram - snitt 29,76
Uten 8hg og 2hg så hadde snittet blitt 20,05
Jeg, Tonje og FAFO melde oss på som lag, og den vant vi ganske greit. Morro :)
Fullstendige resultater kan leses her: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=686

Jaja, var en fin dag på isen i alle fall. Alltid greit å få litt trening på en potensiell NC-vann i fremtiden. Har jo vært NC her før, og kommer sikkert til å bli det igjen.

I morgen er det NC på Lyseren. Og å si at jeg er taggad er en understatement. Skal fyre opp alle 8 sylindrene i kroppen i morgen å gi BÅNN GASS!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment