Totalt antall sidevisninger

onsdag 4. april 2012

2012-04-04 Kule Rakkestadelva, REMA-strekka

Kula har vært annonsert lenge, men kom noen frafall på tampen. Tøddy skadet kneet, LEE trakk seg fordi det var få folk, brodern hadde avreise Vinger 16.30 for isfiske i Sverige i påska. Da sto vi igjen med at Finn Erik, Tonje og meg selv som skulle fiske. Tøddy var på plass på morgenen for å se på.
Tøddy valgte ut hvilke 3 plasser vi skulle fiske. Og det ble langt til høyre på strekka. Jeg har aldri fisket så langt til høyre, så det skulle bli spennende. Jeg trakk nedstrøms kant, peg 1. Tonje på 2’ern og Finn oppstrøms kant på 3’ern.

Startet å rigge en 2 grams Tigre til 13 meters plassen. Viste seg å være veldig begrenset strøm, og da ble 2 grammern perfekt, og da ingen vits å rigge til en liten flatdupp som jeg egentlig hadde tenkt å gjøre. Loddet veldig nøye, for ofte opplevd at det har vært en del kvist og slik på lang Tap lengre til venstre på REMA-strekka. Kjente ingenting med loddesøkket, og det var flatt og fint. Tok av loddesøkket og driftet gjennom swimmen en par ganger med 20 cm overdyp og blank krok. Ingen snagg. Flott.

Rigget deretter opp topp 6 til mort/flire. Var litt skråning, så loddet meg innover og utover. Endte tilslutt på topp 7. Der var det nesten helt flatt, og heller ingen snagg der. Hadde ikke forventet det heller, for nært den siden man sitter på ved REMA, så er det somregel fin bunn. Brukte en 1 grams Tigre på denne plassen.

Siste swimmen, en swim jeg ville teste ettersom den fungerte så bra på Skjørtorp for noen dager siden. Topp 4 uten del 1, skrått nedstrøms for å komme litt unna keepnettet. Relativt flatt og fint der også.

Startet med å koppe i 1 ball med en del pinkies i på topp4 uten del 1. Dette fordi jeg ville starte her, og da er det greit å få i fòret der først, slik at det får startet å jobbe inn fisken.

Deretter la jeg i 2 baller med en del caster i på topp 7 plassen.

Og tilslutt la jeg i 5 baller med en del caster og død maggot i på 13 TAP. Og en siste ball med 20 oppklipte mark i.

Startet som planlagt på topp 4 uten del 1. Kjente ikkenoe første 5-6 minuttene. Gikk da ut på topp 7. Der fikk jeg en 3-4 flirer, så stoppet strømmen opp. Tonje til venstre fisket topp 6, og hun fikk mort. Små, men hun fikk flere en både meg og Finn.

Kun gått 30-35 min, så litt tidlig å gå på 13. Så gikk inn igjen på topp4 uten del 1. Da hadde det kommet noen morter her. Og dem var det litt bedre snitt på en de Tonje fikk på topp 6. Jeg loosefeedet pinkies og maggot innimellom på denne plassen. Stoppet etter 4-5 morter på kortplassen, s ut igjen på topp 7. Ingenting. Hadde gått over 1 time nå, så fikk prøve 13. Fikk ei flire på 70-80 gram, men ikke noe mere.

Inn igjen på kortplassen. 4-5 nye morter, men så ble det dødt igjen. Ut på topp7. Ingenting. Ut på 13, 1 ny flire på 70-80 gram.

Inn igjen på kortplassen. Nye 4-5 fisker… slik fortsatte det. Topp 7 plassen min var dårlig, så den kuttet jeg etter hvert ut. Finn fikk bedre på sin topp 7 plass. Fikk blant annet 2 fetmorter der. Morter som nærmet seg 2 hg. Finn fikk også en skimmer på 250-300 gram på 13 TAP. Tonje fikk fortsatt greit på topp 6’en sin. Små, men fikk jevnt og trutt. Finn hadde kun en periode på kanskje 10-15 min der han fikk greit på kortplassen, ellers var det hans dårligste plass.

30 min før slutt kastet Fjellis en liten fòrball på kortswimmen min, men han bommet med 1 meter. På utsiden. Fikk faktisk ikke flere fisker på kortplassen etter dette :-O Jeg hadde jo koppet på den plassen hele tiden, i tillegg til loosefeedingen min. Vet ikke om ballen til Fjellis var det som ødela plassen, men forundrer meg ikke på en slik trøg dag.

Vi fisket 5 timer, og det ble i grunn bare dårligere og dårligere. Men veldig artig fiske altså. Det er jo dette jeg og Finn er så glad i. Bagging er bare artig en tur innimellom. Man skal jobbe litt for fisken.


Slik endte det:
Jeg med mine 64 fisker og 1800 gram = snitt på 28,12

Tonje med sine 48 fisker og 940 gram = snitt på 19,58

Og dagens vinner, Finn Erik med sine 43 fisker og 1940 gram = snitt på 45,11 gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment