Totalt antall sidevisninger

mandag 9. april 2012

2012-04-08 Test av kulpen i Rakkestad

Etter en heller begredelig påske på meitefronten for min del så ville jeg prøve å safe med å fiske en plass Fjellis hadde fått bra dagen før. Vi var 3 mann som møtte til start og Tonje stilte som fotograf. Kulpen er ikke større en at det er perfekt med 3 fiskere. Med 4 fiskere ville det blitt trangt.
Jeg trakk peg 3, Fjellis trakk midt i kulpen på peg 2 og Håvard fikk da peg 1, opp mot strømkanten.

Jeg loddet dypet nøye over hele mitt område. Var grunt til venstre der det på en måte blir slutt på kulpen. La alle mine 3 swimmer mot Fjellis på høyre side. Topp 4, topp 7 og 13 TAP. Var noenlunde likt dyp på alle 3.

Fjellis satte opp topp 7 TAP, samt bolo til å fiske under buskene på andre siden.

Startet å bite relativt raskt. Fikk 3-4 fisker på en swim, så måtte jeg toppe opp å prøve neste swim. Roterte på mine 3 swimmer hele dagen. Syns 13 meteren var best, deretter topp 7 og dårligst var vel topp 4. Var litt dårlig snitt på den plassen. Men jeg fisk faktisk min største mort der. Over 3 hg.

Fikk en 3-4 hg stam på topp 7 plassen. Det var artig.

Etter 2-2,5 time så var Håvard uheldig/urutinert. Prøvde å svinge inn en hektosmort, men den slapp i lufta. Tacklet fløy gjennom lufta og satte seg fast i ei buske bak han. Han skulle da skreve over stanga for å komme opp til buska og glei da i gjørma og knakk del 6 på Sensas TAP’en sin. Aiaiai…  Bruddet var ikke være en at han kunne kutte delen litt å tre den inni seg selv igjen, så skulle det gå bra. Han tok da delene I høyre hånd og skulle gå opp I bilen å finne baufilen. Da sklei han igjen, tok seg imot med høyre hånd og moste delen fullstendig. Et uhell kommer sjelden alene Tøddy. Surt.

Han måtte da fiske topp 5 marginsplassen resten av dagen. Han hadde fått 3 ørreter på hovedplassen sin før uhellet var ute.

Fjellis fikk vel en 3-4 fisker på boloplassen og hadde resten av fisken sin på topp 7.

Slik gikk det etter 4 timer fiske:
Peg 1 – Håvard med 4100 gram

Peg 2 – Fjellis med 5280 gram

Peg 3 – Niklas med 5660 gram – 46 fisker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment