Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. februar 2013

2013-02-06 Onsdagspimpel på Glafsfjorden, Ingestrand

Vi ble 4 stk fra SFK Acerina i dag. Bård plukket meg opp hjemme og vi møtte Lennart og Jan Morten på Ramstad. Så tok vi Lennart sin Nors-ekspress videre til Arvika.

Som vanlig fremme rundt 1 time utgang, så man kan skravle litt med dagens deltakere.

Jeg stakk ned på isen for å teste om det var broddeføre eller ikke. Hadde også med meg Nokia-støvlene i tilfelle det skulle være overvann der, slik det var forrige onsdag. Men føret var veldig fint. 4-5 cm snø og det var ikke glatt.

Vi i Acerina hadde sett oss ut et grunnområde omtrent rett over sjøen for der dagens start var. Ca 3km av gårde. Vi ble 6 stk som gikk dit. Jeg, Jan Morten, Lennart, Erik Aarstad, Erik Tjernsmo og brodern.

Jeg borret rundt utpå der i 40 minutter, men ikke så mye som et lugg. Tror Tjernsmo, brodern og Jan Morten fikk noen få fisker hver utpå der.

Jeg borret meg i retning et sund mellom et par øyer. Kom til første odden, og rett på baksiden av den. Da lugget det i pimpelen etter 3-4 lokkedrag. Fikk opp den, og det var en typisk Glafsabbor på 150-200 gram. Ned igjen, og den tok på senking. Ny «randig ridder» fra Glafs. Fikk 8 kjappe i det hullet, og brått så hadde jeg ca 1,5 kilo i sekken. Borret ca 10 meter unna på 5 forskjellige kanter av hullet, men ikke et lugg.

Borret videre innover i ei siv-vik der. Kom meg nesten innerst i vika så lugget det igjen. Fikk 4 stk hektosabborer der. Så brodern og Tjernsmo satte seg til på andre siden av sundet og så at dem varpet noe fisk. Men borret meg bare videre på den siden av sundet jeg dreiv. Gikk forresten et dyrespor i snøen der, og ut fra størrelsen å dømme, så må det ha vært ulv.

Kom forbi på utsiden av der Jan Morten satt. Så at også han satt veldig rolig i 3 tette hull. Men fortsatte bare utover mot utsiden av øya der Lennart dreiv og borret på noen grunner. Stakk opp 2 gule stolper med 200 meters mellomrom.

Fikk 2 greie abborer til så fort jeg rundet odden. Men da hadde det vel gått 20 hull siden jeg hadde kjent noe, så det var på tide. Fortsatte langs land på sørsiden av den øya. Alt fra 30 til 150 meter på utsiden. På dyp fra 2 til 6 meter. På de 20-25 hullene langs øya der så fikk jeg 1 fisk i 4 forskjellige hull. Så da var jeg oppe i 18 fisk, og kun 45 minutter igjen.

Jeg og brodern valgte å dra tilbake til der han og Tjernsmo hadde sittet og fått en del. Brodern hadde 41 fisker, men hadde vesentlig dårligere snitt en meg. Men han hadde plukket noen på rundt 2hg også.

Tjernsmo satt fortsatt og fisket den samme rosa. Han hadde fått 12-15 fisker etter brodern dro på KriKo sa han. Brodern hadde kun fått 1 fisk på hele rundet etter han forlatte den plassen.

Jeg lagde et hull der, og fikk dagens desidert miste fisk i det hullet. 40 gram eller noe. Borret 2 hull til uten å kjenne noe. Følte for å dra på ny KriKo, så borret nordlandet ut mot fyret.

Fikk ingenting før i det nest siste hullet, rett ved fyret.

Borret rosa rundt ALLE hullene jeg fikk fisk i dag, men ikke et eneste lugg i noen av hullene rundt. Så det ble en del bortkastede hull og minutter i dem hullene. Men man vet jo aldri. For på den rosa brodern satt, så var det jo fisk i nesten alle hullene. Og Jan Morten hadde jo også fått fisk i 3 hull på rad.

Ruslet inn igjen. Trakk hjerter 5 kortet, og veide da inn sammen med Jorunn Bekkensten.

Jeg hadde 2735 gram på mine 19 fisker. Snitt på 143,94 gram.

Mine 2735gr + Jorunn sine 1966 gram ga oss til sammen 4701 gram og det ga oss en 5.plass.

Erik Aarstad hadde samme antall og vekt som meg (19 fisker og 2735 gram). Han trakk sammen med Inge Björn, og dem vant dagens 2 manna med totalt 6315 gram.


Kom etter hvert hjem til Askim igjen, og Bård slapp meg av på døra hjemme. Jeg hadde lagt nøkkelknippet mitt i skoen, men når jeg sjekket skoen nå så var det ingen nøkler der. Faen. Sjekket overalt, men ingen nøkler å spore. Ikke lå dem i bilen til Bård. Ringte Lennart, og han leitet i bilen sin, men dem var ikke der heller.

Ringte Tonje så hu fikk komme fra jobben å låse meg inn slik at jeg kunne få tak i reservebilnøkler. Det var slik jeg så det, 4 potensielle plasser jeg kunne ha mistet dem. Ved omlasting på Ramstad, hos skrotkalle i Töcksfors hvor jeg stoppet for å kjøpe meg snus, på nærbutikken ved Sulvika, eller der vi parkerte under konkurransen på Ingestrand.

Heiv meg i bilen og kjørte i retning Ramstad. Sjekket i snøen der, men ingenting. Hadde også kasta litt søppel i ei søppelkasse der, så sjekket oppi der også, men ingenting.

Kjørte videre til skrotkalle i Töcksfors, setter på full-lysa mot snøen der Lennart parkerte mens jeg var inne, og der ser jeg noe svart i snøen. Lignet på alarmen til huset som er på knippet. Hopper ut av bilen og løper frem å sjekke. Joda, der ligger jaggu nøklene. Sendte avgårde et jubelbrøl i mørket i Töcksfors. Satser på at ingen av naboene ble skremt. :-P

Over og ut!

1 kommentar:

Post Comment