Totalt antall sidevisninger

mandag 11. februar 2013

2013-02-09 Isfiskekonkurranse på Femsjø

Vet at det er rimelig bankers å stikke inn i elva å fiske klynge, men jeg er jo som kjent ikke så glad i klyngefiske. Mere artig å gamble litt. Er jo uansett ikke noen viktig konkurranse.

Vi dannet 3 Acerina-lag til lagkonkurransen. Jeg foreslo at jeg, Runar og Lennart ble det ene laget ettersom alle vi 3 skulle gamble. Enten så havner vi helt i toppen pga at vi treffer, eller så havner vi tett ned mot bunn fordi gamblingen ikke slår til. De 2 andre lagene ble da Christer og 2 x Mikalsen. Og Tonje, FAFO og Bård.

På oppropet så opplyste dem om 3 timer fisketid, 30 min ut og også kun 30 min inn. Christer foreslo for arrangøren å ta 45 min inn igjen, for det ville uansett bli kø på innveiing. Men arrangøren svarte bastant. Nei, kun 30 min inn… men vi er fleksible da! Hva i all verden betyr det? At det er max 30 min inn, men kommer mann inn etter 40 min, så er dem fleksible nok til å godta det?

Det ble til at Jeg og Runar stakk ut til øya vår som ligger midtfjords. For 2 år siden var det en del småfisk der, men vi fisket ikke noe særlig etter disse da, for vi ville finne norsabbor. I fjor så fikk vel jeg 1 liten abbor utpå øya, mens Runar ikke hadde et napp.

Vi stakk ut der, og etter 15 min hadde vi fisket ca 10 hull hver, og ikke et napp. Så da var det på tide å hive sekken på ryggen å prøve neste plass. Vi stakk til en plass jeg traff på norsabbor siste kvarteret i fjor.

Vi gjorde 8-10 hull hver her også, uten å kjenne en eneste fisk. Runar stakk videre inn i ei stor vik. Jeg ville prøve 1 hull til, og fikk da en 50 grammer. Så da måtte jeg prøve ytterligere 3 hull, men kjente ikke noe mere. Stakk da etter Runar inn i den store vika.

Etter en 10-15 hull i den store vika fikk plutselig Runar 2 kjappe. Borret stjerna rundt, men fikk ikke noe mere.  Vi hadde ikke et eneste napp til i hele vika.

Stakk tilbake til der jeg fikk 50 grammeren, og borret det landet i retning starten. Runar fikk en liten en, og jeg fikk også en liten en. Når vi kom til en odde så stakk Runar bak ei stor øy og testet et sted han fikk litt i fjor, mens jeg gikk til et område det satt litt folk ganske nært starten.

Når jeg var på 25 meters avstand til Kent, så fikk jeg 2 fisk på pimpel i et hull. Slapp ned tafsen og fikk 1 til. I hullet ved siden av fikk jeg 1 til på pimpelen, men ikke noe på tafs. Og fikk ikke noe mere rundt der.

Borret meg videre mot starten, og på utsiden av Kent, Tonje, Terje, Mikalsen og Ulfengen. Dem plukket litt inntil sivet, men jeg holdt meg 20 meter på utsiden av dem. Fikk ikke noe mere før sluttsignalet lød. Fikk da altså 1 fisk i time 1, 1 fisk i time 2, og hadde en massiv sistetime med 4 fisker. Endte da opp med 6 fisk.

Jeg og Runar var først inne til innveiing. Hvor ofte skjer det liksom :-P Han hadde 5 fisker og jeg 6. Men han hadde bedre snitt. Han veide inn 290 gram, mens mine fisker veide 250 gram.

Da var det jo kjørt individuelt selvsagt, men vi kunne jo håpe på at Lennart hadde truffet på sin KriKo-tur. Men neida, han hadde fått 2 fisk og veide inn 100 gram. Samlet vekt på laget ble da 640 gram.

Christer veide inn 3690 gram og ble med det Femsjømester 2013. Grattis.

Christer og 2 x Mikalsen vant også lagkonkurransen. Tett fulgt av Acerina sitt andrelag med Tonje, FAFO og Bård.

Og Tonje vant dameklassen med sine 1520 gram.

Gavepremiene var bra, men diverse sneller, stenger etc. Ellers ga dem ut endel blekkpokaler som antagelig havner bortgjemt på noen loft rundt omkring i Østfold. I barne-/yngre junior klassen er det greit med pokal. Dem syns nok det er stas å få noe å sette på hylla. Og syns det er tøft med pokal eller lignende for titler, aka Femsjømesteren, men å få en pokal for og f.eks bli nr 2 eller nr 5 i herrer senior syns jeg ikke er noe stas. Da kunne jeg heller tenkt meg pengepremier.

Legger ut fullstendige resultater når jeg får tak i dem: http://www.oslosportsfiskere.no/index.php?obj=nyheter&act=vis&id=1100

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment