Totalt antall sidevisninger

lørdag 16. februar 2013

2013-02-16 Fylkesmesterskap Østfold - Øyeren v/Lund gård

Som vanlig tidlig på plass og fikk meldt meg på. Litt senere så kommer også Runar, og han melder på meg, Christer og seg selv som lag. For dette stevnet gjelder både som fylkesmesterskap individuelt og lag.

Startet å fiske der jeg traff litt på slutten i fjor. Var 4 andre som også startet på samme sted. Bråborret 10 hull i det området men ingen napp. 4 av 5 dro videre. 2 nordover mot starten, mens 2 andre dro sørover. Det skulle vise seg at han som ble sittende igjen hadde gått HELT inntil land. Inn på 0,5 meters dyp og gjorde det bra der.

Jeg borret litt utover på et platå, men ingenting. Borret så innover i ei vik. Så at Tonje fikk en par innerst i vika der. Pratet med hu 5 min senere og det viste seg å være 2 stk 10 grammere. Da stakk jeg ut av den vika igjen.

Borret meg mellom land og ei øy. Så at Arvid Andersen satt å plukket litt i et hull der. Jeg borret vel 20 meter fra han og fikk 1 abbor. Borret 4 hull rundt, men ingenting. Jeg latt Arvid få sitte i fred å jeg fortsatte å borre meg nordover.

Kom meg 200 meter lengre nord, så fikk jeg øye på at hu Else fikk en abbor på tett opp mot 5 hg. Var nå på 30 meters avstand til henne. Da vippet hu opp en til, og denne var ca 1 kg. Begge på myskaen. Borret ett hull 20 meter øst for hu, ingenting. Prøvde da 20 meter nord. Ingenting.

Fortsatte nordover. Hadde Holstad 30 meter forran meg. Så at han plutselig fikk en på 2 hg. Og fikk en til rett etterpå. Jeg borret 20 meter øst for han, men ingenting. Arild tok et gammelt hull som lå 10 meter lengre nord, og han fikk vel 2 til der. Men etter det fikk han ikke mere i det området. Og jeg kjente ingenting der.

Fortsatte nordover. Var nå nord for starten igjen. Så at Tæbø og streetfighteren satt å dro litt småabbor. Når jeg kom på ca 50 meters avstand sør for dem så fikk jeg et hull med 8 abborer på pimpelen. Abborer i størrelsen 10 til 70 gram. Borret et hull til ved siden av. Eneste plassen det var plass mellom en del gamle hull. Men fikk ikke noe der.

Gikk 15 meter nærmere gutta, og fikk et hull til med 5-6 fisk på pimpel. Slapp ned tafs og fikk vel en par til, men dem var trå og mye mindre en på pimpel.  Borret ennå 5 meter bortenfor, og fikk vel 10 stk der før sluttskuddet låt.

Endte på 29 fisker. 28 av dem fikk jeg siste 15 minutter. Synd jeg ikke kom hit litt før, for jeg fikk fisk i 3 av 4 hull, og var en del områder som var uborret.

De 29 fiskene veide 1291 gram. Snitt på 44,51 gram.

Var mye slunkene poser i innveiingskøen. Men mine 1291 ville ikke holde til noe som helst selvsagt.

Han som vant hadde rett over 4 kg, men han var ikke fra Østfold. Så fylkesmester ble han karen jeg startet sammen med. Han hadde klart å lure opp 3,3 kg på 0,5 m dyp helt inntil land der vi startet.

Runar hadde 9 fisker på sin superkrikotur langt sørover. Christer hadde 3 små på sin superkrikotur nordover. Dem 2 gadd ikke veie inn, men laget våres ville jo ikke ha noen sjans uansett.

Fylkesmester for lag ble Acerina sitt lag med Tonje, Pål Sindre og Bård. Dem hadde til sammen litt over 4 kg.

Tonje vant dameklassen med 1572 gram.

Bestemann fra Acerina ble Terje Jacobsen med litt over 1700 gram. Hakk ihjel fulgte Bård.

Jeg fikk utrolig nok premie og en 12 plass i herrer med mine 1291 gram.

Else vant størst fisk konkurransen med en fisk på rett over kiloen. Hu fikk kun de 2 fiskene som jeg så hun fikk. Men hun veide inn hele 1,6 kg. Snitt på 8 hg er pent. Hehe.

Arvid Andersen ble nr.2 totalt. Sterkt fisket Arvid, med dine ca 3,3 kg.

Resultater fra idag: http://www.oslosportsfiskere.no/index.php?obj=nyheter&act=vis&id=1101

Nye tak i morgen. På Aremarksjøen. En konge skal trones. Møt opp så får dere se hvem det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment