Totalt antall sidevisninger

mandag 6. januar 2014

2014-01-04 Kule på Elgsjøen

Ble jeg, Tonje og Christer fra Acerina, samt Jim og Kjersti fra Raufjøringen. Var fortsatt landløst på Elgsjøen, men kom oss fint utpå ved hjelp av stupebrettet. Hullene fra sistgang hadde frosset igjen, så det har da vært mere kulde her på Hadeland en hjemme i Østfold.

Vi var i gang å fisket fra 10.00, og skulle fiske i 4 timer.

I dag gikk jeg til plassen som dem fikk mest på sist vi hadde kule her. Tonje og Christer gikk også hit. Jim satte seg et annet sted, og Kjersti gikk dit hu satt sist.

Hadde flere napp i første hullet, men veldig vanskelig å kroke. Fikk vel noen små til slutt også. Borret litt rundt omkring i området der. Fikk noen hektosfisker etter hvert også, men var for mange små og lusene napp. Hadde et bra napp, og kjente at jeg kroket i noe litt bedre. Virket som en fisk på 3-4 hg i alle fall. Men tror du ikke sena røk du da gitt. Må ha vært en skade på sena. Og da forsvant den siste tafspilken jeg kjøpte i Nordisk i Finland 2010. Dritt.

Etter kun 5 hull så uttalte Christer at det var klart dårligere bett i dette området nå en sist. Hadde jo vært for galt om det var samme bettet når jeg først har klart å rote meg bort til en av dem antatt beste områdene på sjøen. Hehe.

Vi spredde oss etter hvert alle sammen. Jeg tok en tur bort der jeg fikk litt sist, men fikk bare 1 der på 6-7 hull, så det var dødfødt. Passerte Kjersti på vei tilbake, og så hu fikk litt fisk. Men jeg har ikke for vane å sekke, så jeg latt hu sitte i sin egen fisk og prøvde å finne noe selv.

Fant en flekk midt utpå der som det var borret en del på. Mulig det var et sånn såkalt røyevarp, for lå rester av fòr der, og dem som hadde sittet der så meget stasjonære ut. Hadde for så vidt borret mange hull, men alle hullene lå på et område som ikke var større en 20 meter i diameter.

Fikk 3 abbor i første hullet i utkanten av dette varpet. Tenkte at nå har jeg funnet dem. 5 hull til på dette området og ingen fisk. Neivel, da fungerte ikke dette heller, så da var det bare å fortsette å lete fisk.

Borret meg tilbake mot området jeg startet. Fikk noe her og der, men traff aldri noe særlig. Siste 3-4 hullene tilbake på den grunna der jeg startet ga litt fisk i alle hull, så kan virke som bettet hadde tatt seg noe opp siden tidligere på dagen. Men da var jo selvsagt dagen over. Endte på 72 abbor tror jeg det var.

Dagens resultater ble da:
  1. Christer 9,6
  2. Kjersti 6,3
  3. Jim 5,3
  4. Niklas 5,0
  5. Tonje 4,9

Snittet mitt blir vel da på 69,44. Det er 0,16 gram forskjell fra sist, så snittet på sies å være ganske så likt som sist.

Ennå ei kule å bare legge bak seg. Lite som stemmer for meg for tiden. Må vel snu før eller senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment