Totalt antall sidevisninger

lørdag 11. januar 2014

2014-01-11 Gjesteinnlegg - Den gang da...

Av Kjell Robert Kaspersen
 
Den gangen hoggpilken var det store... Ingen hadde hørt om pimpel eller mormyska... Da jeg begyte, med isfiske, det er over 30 år siden. Reiste land og strand rundt, hjemmelaga kasser og pilker. Etterhvert så gikk vi over til pimel og mormyska. Har en pappeske med pokaler fra den tiden:-) et sted i kjelleren... Gode minner.... Rune Pettersen var ung og "vakker" og kjeften gikk konstant. Terje Lindgren var like hemmelighetsfull, Norge slo England i fotball og Olav var konge i Norge. Jeg syntes det var kjempe morro den gangen. mange gode minner. Så blir det andre ting, jobb, kjærring, unge...... isfiske på "hylla". 25 år går........ uten isfiske.... Så treffer jeg en snakkesalig, hyggelig, utadvendt, trivelig og fiskeglad kar på laksefiske i Holmfoss. Han "lurer" meg til å delta på NM for lag på Akersvannet (plass nr 44) og individuelt på Goksjø (plass nr 110), drit gøy og jeg er hekta på ny:-) Tusen Takk Tor-Ivar Bjørnstad Elsker konkuranser og har lyst til å prestere. Jeg tenker isfiske består av 5 ting. 1. Utstyr 2. Fysikk 3. Taktikk 4. Teknikk 5. Flaks Og alt må stemme for å vinne. Jeg jobber nå med utstyr og teknikk..... 17 plass av 30 på Garsjø i helga, da kan det bare gå en vei..... Ser frem til mange konkuranser i fremtiden med mange nye venner. Håper etterhvert at jeg også kan gi kamp om de gjeveste plassende under premieutdelingen. Skitt fiske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment