Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. februar 2014

2014-01-19 NC nr.4 - Søndre Ulvsjøen

Stevnet skulle egentlig ha gått på Vingersjøen, men grunnet dårlig is, så tok Trysil over stevnet. Sist gang jeg var på Søndre Ulvsjøen klarte jeg vel å lure opp 1 abbor mellom en del morter. Er jo bare å bite tenna samme å håpe på noe bedre fiske.

Jeg startet i et område som jeg visste det ble tatt noe abbor sist. Jim og Hellerud startet i samme område. Jeg tenkte å gå å lete abbor med pimpel. Er den der så biter den nok på det og tenkte jeg. Men jeg ville prøve tafs jevnt og trutt innimellom også.

Fikk ingenting der jeg begynte, og så ingen av dem andre fikk noe heller. Borret meg i retning starten. Etter en stund så fikk jeg øye på at Granlund fikk en hektosfisk litt innenfor meg. Han fikk ingenting rundt. Jeg borret meg videre mot starten.

Plutselig fikk jeg en hektosfisk på tafsen. Ble jo skremt når det beit.  I hullet ved siden av var jeg borti en hektosfisk til, men jeg fikk ikke kroket den ordentlig. Men fikk en slik liten 5 grammer. Dem var å beit i nesten alle hull, men klarte ikke kroke noen av dem. Ikke hadde jeg noen mindre tafskroker, og ikke hadde jeg noen mysker med 18 krok eller mindre, så dreit i grunn bare i disse små.

Borret og borret og borret, men fant aldri noe mere. Avsluttet rett ved Jan Morten og han hadde satt på en liten myska for å fiske dem små. Så han fikk 5 fisk bare i det siste hullet jeg var i nærheten av han. Men tror han hadde begynt med dem små litt for sent.
Jeg endte på en grei abbor og en yngel. 2 fuckings abbor. Typisk meg  Trysil.

Tonje hadde klart å få en del halvgreie abborer og slo meg lett i dag. Ruth hadde sittet i 2-3 hull i hele dag, og vant totalt. Grattis Ruth.

Riksfjord hadde klart å få rundt 170 av disse småfiska på vanlig tafsfiske med 16 krok. Fatter ikke hvordan han får det til. Hehe.

Dimman vant HS. Han hadde fått noen bedre abborer i et par raske hull fortalte han.
Jim og Hellerud som jeg startet med hadde blitt i det området, og dem endte opp på henholdsvis 2.plass på Jim og 5.plass på Hellerud.  Jeg fortsetter altså å ta feil valg hele tiden. De gangene jeg blir i et område, så skulle jeg ha forlatt det. Og som i dag, da jeg velger å være aktiv og lete, da skulle jeg selvsagt ha blitt sittende å gnu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment