Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. februar 2014

2014-02-16 Isfiskekonkurranse på Kolbrekkvannet

Var på denne sjøen i romjula, og syns det virket som en artig sjø selv om jeg gikk store deler av dagen uten fisk. Rapporten fra den turen kan lese her: http://gabloggen.blogspot.no/2013/12/2013-12-27-isfiskekonkurranse-pa.html

Ettersom det hadde vært så bra fiske på Tullreien, samt at KM’et til Raufjøringen på Nordre Øyungen leverte bra, så hadde jeg et stort håp om at det ville være bra her også. Noe slags vårfiske.

Hadde tips om å fiske i sør, og var også i sør jeg startet sist. Men jeg valgte å gå til det området jeg jeg fikk brukbart sist. Thomas Ø hadde satt seg der også. 5 hull der og ingenting. Så at det var en som fikk litt fisk lengre nord, så borret meg i den retningen. Fikk ikke noe når jeg var 10 meter sør for han. Ville ikke borre han ned, så gikk en 10-15 meter på nordsiden av han i stedet, og der var det fisk. Fikk 4 stk i det hullet, og 2 fisk til i neste. Ikke noe i hullet etter der. Thomas var nå på yttersiden av meg, og så at han fikk en i det ene hullet der.

Ble litt grunnere, så jeg snudde å prøvde på yttersiden av mine hull. Fikk vel en til der. Kan ikke ha vært store rosa med fisk, så valgte å gi opp området og heller prøve å finne noe mere fisk. Traff litt på innersiden av et skjer. Fikk en par før dem støtet i pilken flere ganger på rad, så da får jeg heller prøve pimpelen. Fikk en på den med en gang, men ingen flere. Nedi med tafs, men ikke noe på det heller. Så at Thomas H plukket 3-4 kjappe, og alle på myska, så prøvde myskaen i hullet mitt, men neida.

Borret litt rundt skjæret der, men ingenting. Dro sørover i sjøen. Ingenting, ingenting, ingenting. Traff på Odd H, og han hadde fått rundt 20 stk på ei bittelita rose. Prøvde et hull 10 meter fra han, men ingenting, så dro videre sørover.

Traff på FAFO, og han hadde 13 fisker. Så ikke all verdens her heller da. Rett sør for han igjen traff jeg på Riksfjord, og han hadde rundt 20 fisker. Ennå litt lengre sør traff jeg på Tonje og hu hadde 25 fisker. Tonje lå nok bra an på dette tidspunktet.

Pratet med Remi om han hadde fått noe i sundet, men hadde bare vært en og annen der. Dro da mye lengre sør i sjøen, og prøvde en plass jeg så Frode Engen fisket sist. Ingenting. Prøvde der Luci fikk litt på myska sist, men ingenting. Da gikk jeg bort til en kar som hadde borra mange tette hull. Ikke noe rundt hullene hans, men fikk sneket opp 3 fisk i en av dem gamle hulla hans, så var det slutt.

Endte på stusselige 13 fisker, og dem veide 1010 gram. Snitt på 77,69 gram.

Vant gjorde Thomas H med 80 fisker og 3810 gram. Snitt på 47,62 gram. Odd Ringstad som vant HV med 3200 gram sa han hadde fått stort sett all fisken sin i 4 hull rett ved ei buske som hadde falt uti vannet. Så dette var en dag for å sitte å gnu, og da var jeg selvsagt ute å jagde. Motgangen fortsetter. :)

Tonje vant sin klasse med brukbare 1890 gram. Nesten det dobbelte av meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment