Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. februar 2014

2014-02-02 NC nr.5 - Gjesåssjøen

Rune Grenberg sendte søknad til fylkesmannen for oss og fikk godkjenning til å ha konkurranse. Rune var også den som personlig skrapet opp en parkeringsplass på jordet. Så takk for din hjelp Rune, uten din støtte så hadde vi ikke fått til dette stevnet.

Rolf Magnus hjalp oss å merke dem 2 innosene som er på sjøen. Takk for hjelp. Ikke lett for oss lang nede i Østfold å få til merking. Er jo 3 timer i bare kjøring å ta seg dit.

Totalt 91 fiskere møtte til start, og det må sies å være bra.

Jeg valgte å starte der jeg normalt starter på denne sjøen. Var noen til i samme område, men ikke altfor mange. Dag E startet rett ved meg, men det er jo greit, for han leiter fisk på samme måte som meg, så ville bare være til hjelp om jeg måtte lete.

Konkurransen startet bra. Ca 60 fisk på første 40 minuttene, men dessverre ingen over 100 gram. Dag E som borret samme linja som meg bare 10 meter lengre ut hadde ca samme antalls om meg, men han hadde vel fort 8-10 bonuser allerede. Fisker på over 100 gram. Så også i alle fall en som var opp mot 3 hg.

Men etter 40 min ble det brått dødt. Borret videre uten å få noe. Snudde og borret på yttersiden av hullene, men ingenting der heller. Var andre som hadde begynt å myske litt allerede, men både jeg og Dag E følte at vi måtte prøve å lete opp mere fisk og dro nordover.

Kom etter hvert til brodern og Jim, men dem hadde bare henholdsvis 20 og 26 fisker. Jim hadde noen rundt halvkiloen, men uansett så er 20 fisk lite når vi nå var nesten 3 timer uti konkurransen.

Borret bare videre. Dag E ble sittende igjen litt, og fikk høre etterpå at han hadde fått en par på halvkiloen der han ble sittende litt. Jeg mistet en på 150 gram i hullet og fikk en på 50 gram. Men ikke noe rundt, så bare å fortsette.

Jim satt litt forran meg igjen, og så at han fikk noen små. Da jeg kom opp på siden hans, så traff jeg et hull med bedre fisk. Fikk 4 relativt kjappe, og alle var rundt 3 hg. Bygger bra vekt. Fikk en til på 3 hg i hullet ved siden av også. Dag E hadde kommet også nå, og han fikk en på 2 hg på innersiden.

Bare 15 min igjen, og så at brodern satt rolig å dro på noe større. Jeg stakk bort til han å fisken han drillet på viste seg å være en abbor på 990 gram, og han hadde fått 2 til på over halvkiloen i det hullet.

Jeg fikk ikke noe der, så borret videre. Når jeg var på 30 meter fra brodern dro han på ennå en som var ca 1 kilo sa han, men denne falt av.

Tiden rant ut, og jeg endte på 85 fisker og tippet på litt over 4 kilo. Ikke bra nok. Dag E tippet han hadde ca 6 kilo.

Fikk veid inn og mine veide 4780 gram. Dag Even veide inn 5610 gram. Og med det ble Dag Even nr 5 i HS.

Marginer igjen vil jeg si. Det var dem 8-10 bonusene som Dag E fikk tidlig, som gjorde at han var helt der oppe, mens jeg ble igjen en middelhavsfarer med en 14.plass i HS.

Thomas Ø vant suverent med over 11 kilo. RM hadde over 9 kilo. Torild og Tove hadde over 6 kilo, og alle disse hadde sittet i ca samme område.


Jeg måtte dra rett etter jeg hadde veid inn. Skulle på tjenestereise til Belgia og måtte rekke et fly som gikk kl 19.15. Men premieutdelingen var i gode hender ved Christer og Runar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment