Totalt antall sidevisninger

fredag 20. juni 2014

2014-06-01 Avreise KlubblagsVM og en treningsdag før den offisielle treningen begynner

Vi hadde avtalt å møtes hos Bærjern i Rakkestad kl 7. Tonje hjalp meg å kjøre utstyret ned i Transporteren mens jeg selv kjørte Avensisen som Krzy og Leszek skulle bruke på turen.


Finn Erik hadde kjørt rett til Håvard å lastet opp sitt utstyr i bilen hans. Håvard hadde med seg dem nye landslagstrøyene som ble sponset av Metacon. Jeg og Geir valgte å ta på oss trøyene med en gang.

Vi kjørte fra Rakkestad, over Øresundsbrua til Rødby i Danmark. Ferja over til Puttgarden, så gjennom Tyskland, Østerrike og inn i Slovenia. Etter ca 21 timer så var vi på plass ved klubbhuset i Radece og elven Sava.

Så endel stor fisk som rulla, så fiskelysten var rimelig stor. Men vi må nok vente iallefall 1 dag med å fiske, for hadde jo vært våkne veldig lenge, og vi hadde jo ennå ikke hentet fòr, ikke hadde vi noe agn, og vi måtte jo rigge oss til i hotellet også.

Vi ble kjapt enige om at vi måtte finne hotellet for å få lastet ut av bilene. For deretter å dra til Petar å hente fòret vi hadde bestilt. Deretter var det på høy tid med litt hvile. Så da satte vi kursen mot hotellet. Jeg hadde plottet det inn på GPS'en så vi fulgte jo bare den. Vi startet på noen heftige stigninger og hårnålssvinger, og GPS'en viste at vi hadde 16 kilometer igjen til målet. Det skulle vise seg at det faktisk var 16 kilometeter oppover i fjellet. Tok under 30 min å kjøre fra strekka da, så ikke så ille. Denne utsikten møtte oss når vi kom til hotellet.




Sjefen der oppe var meget hyggelig og serviceinstilt. Vi fikk et eget skur å oppbevare endel utstyr i. Vi fikk også en slags rom/garasje i mur som fungerte som fòr og agnrom. Vi spurte om han kunne fikse oss frokost, for var en stund siden vi hadde spist, og det fikset han med en gang. Så da gjensto det å få tak i fòret vårt og evt noe agn om vi skulle fiske i morgen, så vi dro ned fjellet igjen og i retning fiskebutikken til Petar.

Det lå en 3-4 mil unna og GPS'en første oss fint frem dit. Vi handlet litt fiskeutstyr mens dem fant frem det vi skulle ha av fòr. Når vi var ferdig handlet så var det fortsatt ikke helt klart, så da tok Petar oss med bort i en lokal uteservering for å få noe å drikke, på hans regning selvsagt. Bra mann. Dem som kjørte måtte ta til takke med brus, mens dem som akte kunne kose seg med en kald øl. Mens vi satt der ble vi forklart veien til der Engelskmenn pluss endel andre nasjoner sitter å trener. Var på veien hjem mot hotellet, så dit må vi jo dra å tittet litt.

Så var fòret klart. Ca 250 kilo Riviere leem, ca 150 kilo fòr, 50 kilo lauefòr, 100 kilo grus, litt maggotklister, litt surfaceleem, litt granulate etc etc. Vi fikk kjøpt med oss 10 liter maggot også, så vi hadde litt agn til å fiske med i morgen.

Vi lastet da opp og dro i retning den uoffisielle treningsstrekka for å se hvordan ting så ut. Kom dit og første landet vi så var Italia. Så ut til å være topp 5 dypt. Fini fisket flatdupp og holding, mens Falsini kjørte runddupp og driftet. Begge fikk greit med småfisk. Var en par nasjoner til oppover der, blant annet Nederland. Bortenfor dem igjen satt England. Måtte jo se om Scottyboy fikk noe fisk. Han fikk ganske lite mens vi så på, men så ikke ut som han fisket for full maskin heller. Mens naboen hans, James Dent ro bra, og også relatvt pene fisker på 3-4 hg. Han satt å fisket med en kulepenndupp på 2 gram eller noe. Litt snodig valg av dupp må jeg si, men han fikk jo klart best av Engelskmennene, så da kan man jo ikke klage. Vi var vel der en times tid å tittet før det var på tide å reise opp i fjellene igjen å få seg en høneblund.

Jeg skulle liksom legge meg nedpå en time eller to. Finn Erik sa at da blir nok jeg borte, og det fikk han jo rett i. Jeg sov helt til neste morgen.

Ble en kjapp frokost litt blanding av fòr og så var det ned på strekka for å fiske. Alle valgte å fiske 13 meter idag. Ikke så mye kodeknekkeing idag, men mest fiske for å komme inn i rytmen. Finne ut litt av duppstørrelser, krokstørrelser, elastikktyper etc etc.

Noen bilder fra økten.
 





Fisken var smålei å få. Prøvde jo holding, drifting, drifting halv fart etc etc. Det beste syns jeg var å løfte duppen ut av vannet å sakte senke den ned igjen. Men ble da noe fisk idag uansett. Og ikke minst en ny art. Vimba.


Idag fikk jeg 10 lauer, 1 ren mort, noen blanke morter og resten vimba. 58 fisker. 3700 gram. Grunnen til at jeg sier ren mort er at dem små mortene er blanke i øynene og også blanke finner, mens dem rene mortene er helt like dem vi har hjemme. Altså røde i øynene og røde finner.

Bærjern hadde nest mest på dagens trening med 3,5 kilo

Deretter kom Krzy med ca 3 kilo tror jeg det var.

Finn Erik hadde 2,3 kilo

Og Håvard hadde vel ca det samme som Finn

Er såpass mange dager siden dette skjedde nå, så husker ikke i detalj alt som skjedde. Om jeg mistet noen store etc. Men gudskjelov har jeg fått tilsendt nesten 500 bilder av vår kaptein, Leszek, så bloggene fra VM blir vel litt lettere på tekst en dem bruker å være, men kompenseres da med endel flere bilder en jeg bruker å ha på mine blogger. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment