Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. juni 2014

2014-06-06 Siste treningsdag KlubblagsVM Slovenia

Box 29 idag. Endelig fiske på topp 4/topp 5. Det tar på å fiske topp 7 flere dager på rad. Krzy sleit såpass mye med ryggen etter å ha fisket topp 7 i 3 dager at han spurte spesifikt om å få fiske lengst til venstre, der det er grunnest. Så selvsagt satte vi han dit. Tror det var under 4 meter dypt der.

Var snakk om mer stor fisk idag. Håvard ofret seg å skulle fiske med plopping av fòrballer. En typisk småfisktaktikk. Vi andre skulle koppe i mat enten hvert 15 min, evt etter hver store fisk.

Storfisken dukket først opp hos Finn. Han fikk 1 før den gikk videre til meg, og jeg fikk 1, så videre til Geir som fikk en, så til Krzy som fikk 1. Når stimen kom til Tyskeren ved siden av Krzy så stoppet dem, for han plukket 3-4 på rad. Vi så at Tyskerene kjørte med stickymag, så vi fikk Leszek til å lage det til noen av oss også.

Krzy la i 2-3 baller med stickybaggot og da fikk han dratt til seg noen store igjen. Men han hadde så vondt i ryggen at han latt Leszek fiske siste 2 timene for han. Finn klarte også å lure opp endel flere store fisker. Var både store vimba og barber i området her. Jeg mistet ei stor barbe, desverre.

Tiden rant ut for oss, men vi fant da ut at skulle man klare å holde på stor fisk, så må dem ha bra med mat, og da er jo stickymag fint.

Fant ikke noe bilde av Håvard fra dagen. Han hadde 1480 gram. Ble liggende bak ettersom han ikke fikk bonuser. Han mistet hele 7 stk da :-O. Men som tidligere sagt så ofret han seg for laget idag og fisket ploppefiske. Ettersom han mistet 7 store, så kan det jo se ut som ploppefiske ikke direkte skremmer vekk dem store heller da, selv om vi fortsatt tror det er bedre å koppe mat når man er etter dem store.

Finn fisket meget bra idag og endte på 4680 gram.

Fikk noen halvbonuser og noe småbarbe, men følte ikke jeg var i flyten idag. Startet også med stickymag for sent. La vel i den første ballen 30 min før slutt, og fikk en stor etter dette. Jeg veide inn 3 kilo blank.

Geir endte på 2760 gram. Bra fisket. Tydelig at han liker seg bedre når det er litt mere og større fisk å få. Så man kan jo da håpe på at han trekker seg til A eller E i helga.

Krzy fisket første 2 timene men ble avløst av Leszek siste 2 grunnet vond rygg. Krzy fikk noen store første 2, men Leszek fikk endel flere en han. Etter dem startet med stickymag. Jeg telte til minimum 10 store på Leszek. Uansett ukas beste fangst for vår del med hele 7390 gram. Det hadde vært noe å fått i helga det.


Mens vi pakket sammen så dro Leszek på kapteinsmøte for å trekke morgendagens seksjoner. Både Finn og Krzy hadde veldig lyst på E-seksjonen. Bærjern ville vel helst ha A eller E. Jeg og Håvard helte vel mere i retning at vi ønsket litt trå seksjoner, altså B, C eller D. Men dette er jo et lotteri, så det blir som det blir uansett.

Slik gikk dagens trekning:

Finn Erik havnet på A og var fornøyd med det. Håvard var ok fornøyd med å havne på en tråseksjon, mens Krzy og Geir var litt usikre på om dem syns denne trekningen var noe kul. Hehe. Jeg ville jo egentlig ha en trå seksjon, men selvsagt ikke kjipt med en seksjon som normalt skal levere litt fisk. Og det er jo denne (E-seksjonen) som jeg har friskest i minnet ettersom jeg satt her idag.

Da var det bare å dra på hotellet å starte forberedelser og prate litt taktikk om hvem som bør blande hva slags fòr og bringe med seg hva slags agn.

For morgendagens peg-trekning så ønsket jeg enten et meget høyt nummer, altså 30, 29 eller 28, evt fra 1 til 15. Gjerne på 1 til 15 egentlig for der er det vel tråere fiske en det er nærmere kanten. I morgen tidlig vil man vite hva man får...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment