Totalt antall sidevisninger

tirsdag 5. august 2014

2014-07-30 Treningstur i Rakkestadelva, NORTRAPP

Service på bilen i dag, så da blir det fri fra jobben samtidig. Tonje har ferie, så da drar vi å meiter mens vi venter på at bilen skal bli ferdig. Dro i Rakkestadelva ved NORTRAPP, og satte oss på peg 1 og 3 fra venstre. Gjorde det lett i dag og satte bare opp en 2 m og en 4 m toppknytt. Laue på kortstanga, og evt mort, flire etc under laua med 4 meteren.

Startet å fiske, og var ganske bra drag på laua. Jeg hadde en 20 krok på lauetacklet, og det ble litt smått i dag faktisk, for laua var større en vanlig. Så mistet en del fisk pga dette. Men hadde ca 300 lauer etter 1 time fiske. Pga at jeg ikke var særlig fornøyd med lauetacklet i dag så ble jeg mere lysten på å se om det sto noe særlig med mort og flire under.

Startet å fiske med 4 meteren satt ca 1 meter dypt og fisket da på yttersiden av der jeg fòret til laua. Fikk flirer med en gang. Fisker på mellom 50 og 150 gram. Bra weightbuilders. Gikk ganske rask tom for lauefòr, og da vil jo laua begynne å komme på plasket etter tacklet som lander. Og det skjedde jo. Så dem 2 timene og 15 minuttene jeg fisket med 4 meteren så fikk jeg 145 flirer, og fikk da 50 lauer innimellom. Slang også 3 ganske bra brasmer.

Så endte da på 495 fisker på 3 t 15 min fiske. Disse veide til sammen 12.920 gram. En helt grei kjapptur i Rakkestad.


Tonje fikk 191 fisk - 5940 gram
Sett i ettertid så skulle jeg jo da ha hatt større krok på lauetacklet. Jeg burde også hatt med mere lauefòr slik at jeg klarer å holde lauene forran bena hele økta. Og så tror jeg det kunne fungert bra å loosefeedet caster ute til flira. Laua er normalt ikke så glad i caster, så tror det hadde vært et bra agn å loosefeede med.

Får se om jeg får lagt inn en tur dit snarlig igjen for å se om jeg kan ta en revansje mot meg selv. Peggen hadde potensiale for mere en jeg fikk i dag.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment