Totalt antall sidevisninger

fredag 28. august 2015

2015-08-23 Dag 2 LagNM – Eriksrudtjernet/Sillongen

På kvelden i går hadde arrangøren dratt i gang fellesmiddag på Toten hotel. Det var trivelig. I etterkant av det hadde noen av oss som skulle til VM et lite VM-møte der vi bestemte oss for reiserute, hvem som skulle stille med biler etc etc. Så var det natta.

Neste morgen trengte jeg i grunn ikke å forberede noe. Hadde mere en nok fòr og leem igjen fra dagen føre. Så da var det rett på trekningen. Var ikke så farlig hvem peg jeg fikk egentlig, for mener man kan vinne fra alle pegger. Men om jeg kunne få kanten i Eskild fra i går så sier jeg jo ikke nei takk. Han hadde jo klart mest abbor av oss på seksjonen i går, og jeg er jo som kjent glad i å meite etter abbor.

Jeg trakk nest sist på min seksjon i dag, og visste at peg 14 (Andrzej sin i går) samt peg 11 (kanten til Eskild) lå igjen når det var min tur. Jeg klarte å dra peg 14, og da lå peg 11 igjen til Eskild i dag igjen. Jaja, slik er det med lotteri. Men samme kan det være, for skal være mulig å vinne fra alle pegger.

Så da ble vi sittende slik i dag. Eskild på 11 som i går, Odd H på 12 som i går, Andrzej på 13, jeg på 14 og Finn E på 15 som var min peg i går.

Rigget topp 6 og full 13 i dag også. Ingen baggerstenger. Fòret likt som i går gjorde jeg også.

Startet å fiske topp 6 og var litt fisk der fra start, og bra snitt var det på dem også. Kult. Kom meg opp i ca 30 fisker etter 2 timer. Relativt bra snitt på alle sammen. Men nå ble det dødt. Prøvde 13 meter som jeg hadde fått så bra på siste timen i går, men der var det kun 1 fisk, og så dødt igjen. Inn igjen, og da var det kommet noen små morter. Bedre en ikke noe. Hadde 7-8 mm antenne synlig. Så det var flere napp som dro duppen 2-3mm ned, så satte på bly slik at kun 2 mm syntes. Da ble det på en måte mye mere bra napp. 

Var igjen en time så hadde Finn en fisk på vei inn, men noe må ha tatt den og kjørte seg inn i gresset. Den ville ikke løs, og tilslutt røk fortommen hans. Etter dette ble det HELT død for han. Og dette skjedde idet Finn hadde startet å få relativt bra. Lurer på om han fikk en eneste fisk siste timen. Kjipt.

Etter at jeg selv hadde tatt noen små inne så prøvde jeg ute igjen, men ingenting der. Ikke noe på abborplassen heller. Snodig, for var bra med abbor på trening, og Eskild fikk bra med abbor. Dem ville vel ikke stå inne på seksjonen når det var såpass mye folk da kanskje?!

Spurte Eksild hvor mye han hadde, og han hadde en 60-70 fisker i dag også, men klart dårligere snitt en i går sa han. Jeg håpet at jeg skulle komme meg over 50 fisker i dag også.

Ble sittende å fiske topp 6 stort sett resten av dagen. Fikk jo ikke noe hverken på 13 eller på abborplass, så hadde ikke så mye valg. Var stort sett abre slike 30 grammere, og ikke mange av dem heller.

Etter 4 timer sto telleren min på 57 fisker. 5 mere en i går. Men sikker på at jeg har bedre snitt i dag. Startet jo med 30 store, for å avslutte med 20 små. I går startet jeg med 30 små og avsluttet med 20 store.

Startet å veie hos Eskild igjen. 2920 gram hadde han. Og tippet på 70 fisker. Så da ca et snitt på 41,7 gram. Odd H hadde fått til litt bedre fiske i dag, og endte på 2 kilo blank. Andrzej hadde også løftet seg litt fra i går og veide inn 3650 gram, og tok ledelsen. Han hadde ennå bedre snitt en meg også, men ikke fullt så mange i antall.

Mine 57 fisker veide 4460 gram. Snitt på 78,2 gram. Tenk å bra snitt jeg hadde hatt om jeg ikke hadde avsluttet med 20 stk 30 grammere a….


Finn fikk siste timen ødelagt av gjedda, og veide inn 2120 gram.

På høyre seksjonen på Eriksrud så hadde Krzy havnet i andre enden av seksjonen i dag.  Peg 24. Men som jeg forventet så hadde ikke det så mye å si. Han vant i dag også med sine 3910 gram. Leszek hadde knekt noen koder siden i går og kom på 2.plass med 3520 gram.

Krzy hadde klart å lure en par skikkelig feite morter og også en bonusabbor.

I Sillongen så hadde Allan havnet på peg 3. Gudskjelov en av dem 3 peggene ytterst på odden. Men viste seg at det var mere fisk på hele seksjonen i dag. Og gud hvor jevnt det ble. Bare se på dem vektene her: 6960, 6650, 6620 og 6350. Kult at det er så jevnt.

Philip tok seksjonen her fra peg 2, mens Allan klarte en finfin 2 plass. Brodern ble nr 3 fra peg 4 og Artur ble nr.4 fra peg 5.

Det betyr at laget mitt i dag igjen klarte 1+1+2, og visste jo da at guldet ble med hjem til Østfold. Men ikke nok med det, Acerina’s 3je lag med Philip, Eskild og Kay tok sølvet og 3je plassen gikk også til Acerina. Acerina’s 2-lag med Leszek, Andrzej og Artur stakk avgårde med bronsen. 3 lag og tapeserte hele pallen. Det liker vi. Hehe.


Norgesmestere Lag-NM 2015 på Totenåsen. SFK Acerina's førstelag




Etter denne helgen seilet Eriksrudtjernet opp som mitt nye favorittvann i Norge. Absolutt ikke fordi laget mitt vant, men fordi det var så jevnt fiske. Man kan vinne fra alle pegger. Man måtte jobbe knallhardt for å få bra uttelling. Er fortsatt mye jeg kan gjøre bedre i dette vannet, og det har jeg tenkt til å finne ut av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment